suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 9:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 514 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 23, 2013 3:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
E tam, mi jak sprawdzal to mówił, tylko, że lambda jest ok i to wszystko, oczywiście podpięty był do kompa. Inna sprawa jak są dwie sondy za i przed katem

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr sty 23, 2013 3:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
No dobra :wink: nie wnikam już ;D grunt ze moja chodzi, :mrgreen:
teraz trza zająć się problemem kolegi kosib, bo ja już moją ogarnąłem

kosib pisze:
...
Od rana dłubie i nic !
Zrobiłem tak :
-podmieniłem nowe kable (bosch)
-nowe świece NGK
-wyczyściłem ten podciśnieniowy grzybek który jest przykręcony dwoma śrubami pod monowtryskiem po lewej stronie kolektora patrząc od przodu auta (niewiem jak on się nazywa) był zaklejony dosłownie
-sprawdziłem wszystkie podciśnienia
-odłączyłem snorkela
-odłączyłem LPG
-sprawdziłem luzu na zaworach
-zapłon na 8 stopni
Po każdym zabiegu jazda próbna i bez zmian jest. Po prostu nie mam pomysłów.

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr sty 23, 2013 3:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Przyjedz do mnie będziemy przekładać części po kolei od Twojej do mojej. Może dojdziemy w końcu. Myśle jeszcze o aparacie bo w nim jest czujnik halla który czyta obroty ale podobno gdyby był uszkodzony to by auto nie odpalało.


Na górę
Post: czw sty 24, 2013 9:20 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
kosib pisze:
No to zazdroszcze że Twoja lata bo moja ni huhu :evil:
Od rana dłubie i nic !
Zrobiłem tak :
-podmieniłem nowe kable (bosch)
-nowe świece NGK
-wyczyściłem ten podciśnieniowy grzybek który jest przykręcony dwoma śrubami pod monowtryskiem po lewej stronie kolektora patrząc od przodu auta (niewiem jak on się nazywa) był zaklejony dosłownie
-sprawdziłem wszystkie podciśnienia
-odłączyłem snorkela
-odłączyłem LPG
-sprawdziłem luzu na zaworach
-zapłon na 8 stopni
Po każdym zabiegu jazda próbna i bez zmian jest. Po prostu nie mam pomysłów.


-podmieniłem mapsensor
-wymieniłem wszystkie wężyki podciśnieniowe
-wyczyściłem wtyczki elektryczne i zapryskałem
-udrożniłem podciśnienia (jedno było dosłownie zaspawane)
-resetowałem komputer
-wlałem paliwo VERVA
-zmierzyłem ciśnienie na tłokach jest od 120-150
Takie czynności dzisiaj zostały zrobione i dalej nic. Nie mam siły już. Zastanawiam się nad podmianą całego wtrysku i komputera. Macie jakieś pomysły jeszcze ?
kosib pisze:
No to zazdroszcze że Twoja lata bo moja ni huhu :evil:
Od rana dłubie i nic !
Zrobiłem tak :
-podmieniłem nowe kable (bosch)
-nowe świece NGK
-wyczyściłem ten podciśnieniowy grzybek który jest przykręcony dwoma śrubami pod monowtryskiem po lewej stronie kolektora patrząc od przodu auta (niewiem jak on się nazywa) był zaklejony dosłownie
-sprawdziłem wszystkie podciśnienia
-odłączyłem snorkela
-odłączyłem LPG
-sprawdziłem luzu na zaworach
-zapłon na 8 stopni
Po każdym zabiegu jazda próbna i bez zmian jest. Po prostu nie mam pomysłów.


Na górę
Post: czw sty 24, 2013 9:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
przypomnij kolego jeszcze, co jest z Twoją vitką nie tak, bo zapewnie większości się całości czytać nie chce

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: czw sty 24, 2013 10:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Do trzech tysięczy obrotów jest słaba jak bym ciągnął coś za sobą. Buczy a nie jedzie. Od około 3 tys jest ok. Najgorzej jest jak się hamuje biegiem z wyższych obrotów i dodaje sie gazu zeby jechać a ona muli. Wydaje mi się że dużo pali przy tym wszystkim.


Na górę
Post: pt sty 25, 2013 10:03 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Do trzech tysięczy obrotów jest słaba jak bym ciągnął coś za sobą. Buczy a nie jedzie. Od około 3 tys jest ok. Najgorzej jest jak się hamuje biegiem z wyższych obrotów i dodaje sie gazu zeby jechać a ona muli. Wydaje mi się że dużo pali przy tym wszystkim.

Musisz sprawdzić na początek sondę lambda.
Jak już będziesz wiedział, czy jest za ubogo czy za bogato to się pomyśli dalej.

ps.
Twoja metodyka trochę przypomina ASO :mrgreen: :wink:


Na górę
Post: pt sty 25, 2013 9:21 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Wydaje mi się że mieszanka jest zbyt bogata bo świece są delikatnie okopcone. Mierzyłem sąde miernikiem ale mało czasu miałem i nie wiem czy dobrze to robiłem ale miała około 1,12 V o ile dobrze to mierzyłem. Mam oscyloskop i jak bedzie czas to spróbuje go użyć chociaż potrzebne jest jakieś doświadczenie i do tego narzędzia.
Ale powiedzmy że mieszanka jest bogata i co ? Sąda,czujnik temperatury,komp czy co?


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 10:39 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Wydaje mi się że mieszanka jest zbyt bogata bo świece są delikatnie okopcone. Mierzyłem sąde miernikiem ale mało czasu miałem i nie wiem czy dobrze to robiłem ale miała około 1,12 V o ile dobrze to mierzyłem. Mam oscyloskop i jak bedzie czas to spróbuje go użyć chociaż potrzebne jest jakieś doświadczenie i do tego narzędzia.
Ale powiedzmy że mieszanka jest bogata i co ? Sąda,czujnik temperatury,komp czy co?


Sonda ma dawać napięcie w zakresie (idealnie) od 0 do 1V.
Możesz mieć lejący wtryskiwacz albo uszkodzone jego sterowanie albo kilka innych rzeczy :?
Najlepiej byłoby się podpiąć oscyloskopem z pamięcią pod sterowanie wtryskiwacza i sondę i pomierzyć.
Ewentualnie można się podpiąć pod komputer i użyć programu wizualizacyjnego :mrgreen:

Tu np. masz fragment wykresu istotnych parametrów pracy w prawidłowo pracującym silniku: sygnał z sondy, czas wtrysku, wartość podciśnienia w kolektorze, temperatura wody i powietrza, etc.
Lambda ma ładnie oscylować a czas wtrysku zmieniać się zgodnie z mapą.
Obrazek


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 12:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Mam odpowiedni mikser do gazu który rozwiąże twoje problemy z LPG, albo zainwestuj w Blosa. Mam takowy i sobie bardzo chwalę.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 12:17 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Kolego kostuch posiadam oscyloskop cztero kanałowy jeżeli orientujesz się jak go ustawić i podłączyć to może razem damy rade to pomierzyć. Nie mam doświadczenia w pomiarach tym narzędziem.


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 12:18 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
A możesz go pokazać? Jakieś fotki?


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 12:30 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
geochriss pisze:
Mam odpowiedni mikser do gazu który rozwiąże twoje problemy z LPG, albo zainwestuj w Blosa. Mam takowy i sobie bardzo chwalę.

A w jaki sposób wymiana miksera gazu rozwiąże problemy jazdy na benzynie?
W pierwszym poście kosib napisał
Kod:
 Tak jest i na PB i LPG


...więc problem leży gdzie indziej.


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 12:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kosib pisze:
Kolego kostuch posiadam oscyloskop cztero kanałowy jeżeli orientujesz się jak go ustawić i podłączyć to może razem damy rade to pomierzyć. Nie mam doświadczenia w pomiarach tym narzędziem.

Hmmm...
A ten oscyloskop jest z pamięcią?
Przebiegi z sondy lambda są wolno zmienne (około 0,5 - 1Hz) więc zwykły oscyloskop nic sensownego nie pokaże.
Czas wtrysku na ciepłym silniku do około 2-4ms więc takiego rzędu podstawy czasu powinieneś użyć. Częstotliwość wtrysków proporcjonalna do obrotów. Wyzwalanie zboczem opadającym.

Jak nie masz doświadczenia z pomiarami oscyloskopem, to ciężko będzie :roll:


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 4:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
kostuch pisze:
geochriss pisze:
Mam odpowiedni mikser do gazu który rozwiąże twoje problemy z LPG, albo zainwestuj w Blosa. Mam takowy i sobie bardzo chwalę.

A w jaki sposób wymiana miksera gazu rozwiąże problemy jazdy na benzynie?
W pierwszym poście kosib napisał
Kod:
 Tak jest i na PB i LPG


...więc problem leży gdzie indziej.

ja też mam problem z PB. Odpala zawsze na PB ale jazda jest szarpiąca. Obstawiam u siebie albo pompę albo wtryskiwacz. Po przełączeniu na LPG problem znika. Blos jest niezależny od elektroniki. Może u kolegi jest podobnie.
Fotki


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 514 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl