suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 9:10 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 24, 2013 9:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 16, 2012 12:46 pm
Posty: 30
Witam

Jak w temacie ktora vitara lepsza do terenu gv czy v?
CHodzi mi o te z silnikami 2.0 16v
No i jak to wyglada cenowo z czesciami i awariami

Obecniem ma 2.0 16v ale zastanawiam sie nad gv. taka od rozcznika 2000r


Na górę
Post: ndz lut 24, 2013 9:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
V lepsza.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: ndz lut 24, 2013 9:57 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
foxik2004 pisze:
Witam

Jak w temacie ktora vitara lepsza do terenu gv czy v?
CHodzi mi o te z silnikami 2.0 16v


GV 2.0 16v jest więcej na rynku. V 2.0 16v była bardzo krótko produkowana. Łatwiej o części do GV. Większość części silnika jest taka sama w GV i V, ale są pewne różnice. Np. ECU.

A jeśli chodzi o przydatność w terenie to na to pytanie nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi. Myślę że Zax się zaraz wypowie, bo on walczył z GV swojego czasu.
Tu się rodzi też pytanie w jakim terenie? Co planujesz?

MSZ jeśli chcesz mieć bazę do stosunkowo taniej zmoty w teren z perspektywą wożenia tego na lawecie to najlepsza będzie wersja 1.6 :)
Lecz idąc z duchem czasu to pewnie warto się zastanowić nad Vitarą 2.0 lub GV. Coraz trudniej wyrwać V 1.6 ze zdrową ramą, jest ich coraz mniej :(

Z drugiej strony motanie GV to sporo większe koszty. Inne tylne zawieszenie itp.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lut 24, 2013 10:18 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
V i GV tak samo radzą sobie w terenie.
różnice zaczynają się jak chcesz zrobić lift tzn porządny lift typu 3" - 4"
W GV jest mniej gotowców do liftu, przednie amorki trudniej "zdystansić" i są problemy z przekładnią kierowniczą przy większym lifcie (jest też mniej wytrzymała)

Właśnie motam krótką Vitarkę 2.0 16v (lift 4")
Sam bym taką chciał do terenu :twisted:

Jak chcesz auta podnieść w cięższy teren to Vitara
Jak do wycieczek krajoznawczych z rodziną to GV bo tak jak Danthe pisał - więcej tego jest na rynku

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lut 24, 2013 10:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
to ze jest tego SPORO na rynku ma SPORO zalet . . .

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 8:38 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
GV ma słabe kąty i trudniej zrobić poważniejszy lift.
Jest cięższa.

Z dostępnością V 1,6 to chyba chłopaki przesadzacie.
Części jest bardzo dużo i są w dobrych cenach. W cięższym terenie zawsze coś urwiesz/popsujesz wiec lepiej mieć niższe koszty napraw..

radzik071 pisze:
V i GV tak samo radzą sobie w terenie.


Tu bym sobie ręki nie dał uciąć. Miałem tylko parę razy szanse do porównań, ale zawsze V wypadała nieco lepiej.
Zgadzam się jednak z poprzednikami: Jak w prawdziwy teren, to Vitara, a do turystyki GV.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 8:54 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
teren terenowi nie równy.... każdy ma inne pojęcie terenu więc najpier niech autor wątku napisze gdzie to ma jechać...

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 9:09 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kacjen pisze:
Z dostępnością V 1,6 to chyba chłopaki przesadzacie.
Części jest bardzo dużo i są w dobrych cenach. W cięższym terenie zawsze coś urwiesz/popsujesz wiec lepiej mieć niższe koszty napraw..

Części tak, ale nie jest już łatwo namierzyć "bazę" w dobrym stanie. Powoli zaczynają wymierać niestety.
kacjen pisze:
GV ma słabe kąty i trudniej zrobić poważniejszy lift.
Jest cięższa.

GV jest cięższa od V1.6. W porównaniu do V2.016v jest już niewielka różnica.

Generalnie wchodzenie w GV to wieksze koszty i wiecej pracy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 12:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Mam porównanie 3 vitar krótkich i granda krótkiego właśnie w 2,0 16V.
Auto dużo cięższe od vitary = w terenie spory minus.
Większa i wygodniejsza od vitary - dlatego ją kupiłem.
Niestety koszty uterenowienia większe, więcej pracy, droższa w użytkowaniu, serwisie itd.

Zaletami większej masy i rozmiarów jest to, że auto jest lepsze na czarnym, niestety w terenie traci dużo.
Jeśli masz opcję vitara 2,0 16V lub GV 2,0 16V, to bierz Vitkę, bo więcej mocy (inny dolot i komp) i masa mniejsza = lepsze osiągi.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 12:38 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
zax pisze:
Zaletami większej masy i rozmiarów jest to, że auto jest lepsze na czarnym, niestety w terenie traci dużo.
Jeśli masz opcję vitara 2,0 16V lub GV 2,0 16V, to bierz Vitkę, bo więcej mocy (inny dolot i komp) i masa mniejsza = lepsze osiągi.


Ile waży krótka GV 2.016v?

EDIT:
w/g specyfikacji to różnica jest w granicach 50kg dla cabrio.

EDIT2:
Przypomniał mi sie jeszcze taki drobiazg, że fotel przedni w GV jest bardziej odsunięty od drzwi i same drzwi sa wypukłe, co w terenie jest wadą. Ale w normalnej eksploatacji jest wygodniejsze.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 4:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 16, 2012 12:46 pm
Posty: 30
dzieki za odpowiedz

Ja mam juz vitarke 2.0 16v przerobiona w teren tylko zastanawialem sie czy jej nie wymienic na GV bo moze by byla mniej awaryjna.
Moje naczesciej spotykaja awarie typu reduktor alternator rozrusznik. na 1 miejscu jest alternator ktory notorycznie ma warie tyupu zapchanych szczotek a reduktor to nie wiem albo kupuje jakies wadliwe albo moja jazda jest zla.


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 4:58 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Alternator i rozrusznik jest praktycznie taki sam w GV i V.
A reduktor nie powinien często padać.
Chyba, że jeździsz na 4x4 po czarnym...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 5:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
danthe pisze:
(...)Chyba, że jeździsz na 4x4 po czarnym...

A co, vitare mam 4x4, to ja po czarnym 4x4 nie pojade!? :mrgreen:
Wydawało mi się, że akurat reduktor w vitce jest niezawodny.
Padła mi skrzynia w hiszpance, w tej chyba też już umiera, ale reduktor niezawodny.
Ale altki w hiszpankach 1,6 16V są dobre (bosch 70A).
Co do rozrusznika, to nie wiem, bo o ile w 8V musiałem po topieniu czyścić, to w 1,6 16V nie. A granda na tyle nie zdążyłem utopić, bo pierwszym testem było Pajęczno 2012, gdzie na pierwszej pieczątce urwałem łapę mostu :D
A potem wsadziłem stalmost i sprzedałem :mrgreen:

Masa może i papierkowo różni się 50 kilogramami w cabrio, ale sądzę, że gdyby zważyć seryjne auta, to wyjdzie więcej. Chociaż już jedna osoba więcej na pokładzie vity robi różnicę.

Korozja ramy postępuje tak samo w GV jak w Vitarze, tylko roczniki są inne. Wystarczy odpowiednio wcześnie w Vici zabezpieczyć spód, konserwować co dwa lata i przeżyje.
Alternator możesz przenieść wyżej.

A co do siedzenia w grandzie... Jedni lubią mieć miejsce na łokieć, ja wolę w vitarze widzieć koło jak się wychylę ;)


Proste, grand stał się suvem.
A swoją drogą... Grand w cabrio może być porównywany urrodą do multipli ;)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr lut 27, 2013 7:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 26, 2012 7:32 pm
Posty: 37
Lokalizacja: uzupelnij profil
[quote="radzik071"]V i GV tak samo radzą sobie w terenie.
różnice zaczynają się jak chcesz zrobić lift tzn porządny lift typu 3" - 4"
W GV jest mniej gotowców do liftu, przednie amorki trudniej "zdystansić" i są problemy z przekładnią kierowniczą przy większym lifcie (jest też mniej wytrzymała)

Właśnie motam krótką Vitarkę 2.0 16v (lift 4")
Sam bym taką chciał do terenu :twisted:

Jak chcesz auta podnieść w cięższy teren to Vitara
Jak do wycieczek krajoznawczych z rodziną to GV bo tak jak Danthe pisał - więcej tego jest na rynku

http://www.suzuki-grandvitara.info/foru ... 0874bb771e

A mi te 2 srebrne ELUNIE po nocy spac nie daja :lol:

_________________
XL7 2.7v6


Na górę
Post: śr lut 27, 2013 8:28 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
mostowiak pisze:
http://www.suzuki-grandvitara.info/foru ... 0874bb771e

A mi te 2 srebrne ELUNIE po nocy spac nie daja :lol:


Obrazek

Coś niebieskiego w okolicy przedniego zawieszenia. Czyżby Calmini? ;)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl