suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 7:01 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1432 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 8:01 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
szympro pisze:
No dobra, co do tych opon, to ten sprzedawca od ktorego kupilem autko mowil, ze przy wiekszych te plastiki strace. ..... Ma ktos z Was takie poszerzenia ktore wytrzymaly wieksze opony...

Twój sprzedawca WALI GRUZEM :!: :wink:
Co ma piernik do wiatraka? Poszerzenia plastykowe do opon? Poczytaj to forum dokładniej. Plastykowe poszerzenia ma co drugi z nas. Ważny jest odpowiedni lift i dobrane ET felgi. Ale jest to opisane wszędzie. W tym temacie, na stronie. Trzeba tylko trochę poczytać.
Pozdrawiam i większej dociekliwości życzę :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 3:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
tak jak Masmo mówi ten sprzedawca coś się nie zna,ja mam założone MT 235/75/15 i też mam plastyki i jest dobrze

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 5:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
Masmo, nie denerwuj sie. Pytam, bo ze sprzedawca gadalem zanim jeszcze na to forum trafilem, dlatego tez jego zdanie raczej w pamiec mi troche zapadlo.
To ze jest wszystko napisane, to zdaje sobie sprawe. Bylo tez napisane o tym lifcie o ktorego pytalem, o wszystkim. I nie chodzi o to ze mi sie czytac nie chcialo, ale o to ze ludzie wciaz eksperumentuja. Zmieniaja konfiguracje, rozmiaru etc i moze od czasu ostatniego posta ktos wymyslil cos nowego, co sie lepiej sprawdza, dlatego tez zapytalem. Wiec nie ma sie co denerwowac :))
Niby sie kola z oponkami 235/75R15 mieszcza, a jednak mac2_l musiales cos podcinac? Mimo liftu budy? Bede musia chyba jechac do kogos, zalozyc takie kolka i sie na zywo przekonac jak to bedzie wygladalo :)

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 6:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 25, 2008 10:56 pm
Posty: 57
Lokalizacja: WROCŁAW
Przed podcięciem wyglądało mniej więcej tak jak te czerwone kreski:
Obrazek
Gumówką zrobiłem nacięcie tam jak jest linia przerywana a później przy użyciu 2 młotków nadmiar blachy ładnie zaklepałem do środka a nadkole przykręciłem przez nowo nawierconą dziurę do zaklepanej części blachy.
Kup opony załóż i zobaczysz. Jak będzie obcierać to pojedziesz na kanał albo do garażu i zrobisz jeśli będzie trzeba. Jeśli będzie obcierać to najwyżej jadąc do miejsca prac będziesz musiał robić zakręty o dużych łukach.

_________________
była Vitara była inna Vitara było GEO 1.6 16v > teraz ....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 8:35 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
@szympro, ja u siebie miałem 235/75/15 szosowe, przy założonych gumach od Merca( przez pewien czas jeździłem bez nich) i przy standardowych felgach od Vitki- nadkola plastikowe są całe do dzisiaj, także jeżeli byś dał jeszcze lifta na springacg merc- samara (felicja) to by wszystko grało napewno.
Na standardowych felgach koła będą mieścić się dobrze w nadkola, mogą troszkę trzeć o ramę(mi obcierało koło od strony pasażera), można trochę ograniczyć skręt i Ci nic już wtedy nieobetrze( ja nieograniczałem skrętu). Tak jak Ci wcześniej pisałem z tymi wielkościami opon jest różnie, przeważnie opony oryginalne mają zaniżoną rozmiarówkę a nalewki zawyżoną, te Persichini to nalewka, a w tym rozmiarze opona oryginalma byłaby deczko mniejsza bo miałaby +/- 70cm.
Oryginalna opona 235/75 raczej problemów by Ci nie dała, a nalewka w tym rozmiarze już raczej napewno, acha i niedenerwuj się tak, tylko czytaj uważnie, najnowsze posty kolegów w których piszemy o naszych eksperymentach i doświadczeniach. :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 10:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 25, 2008 10:56 pm
Posty: 57
Lokalizacja: WROCŁAW
BARTEK W. pisze:
...z tymi wielkościami opon jest różnie....
Już gdzieś to wklejałem ale się powtórzę
Obrazek
Obie opony są w tym samym rozmiarze: 235/75r15 – różnica znaczna – pewnie częściowo dlatego że jedna opona nowa a druga zużyta.

_________________
była Vitara była inna Vitara było GEO 1.6 16v > teraz ....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 7:50 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
@szympro, gdybyś się zdecydował na 235/75/15 to mogę Ci odsprzedać swoje ( prawie nowe, przejechałem na nich jakieś 150km ) KUMHO MT 834 , sprzedaje ponieważ mam manie małych kółek , planuje Kumho MT KL71 31 cala :D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 11:05 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
mariuszfila, mac2_l, BARTEK W. dzieki za wszelka pomoc. Wezme to pod uwage bawiac sie z autkiem :)
Co do mojego zachowania, to przepraszam. Sam jestem uzytkownikiem na kilku forach i wiem jak to jest jak przychodzi nowy. Mysli ze pozjadal wszystkie zmysly i ze on tutaj jest najwazniejszy. Zadaje pytania, ktore byly juz walkowane n razy i zada bezzwlocznej odpowiedzi.
Mam nadzieje ze nie zostalem odebrany w ten sposob. Jesli zostalem, to przepraszam jeszcze raz :)

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 2:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
Ale ja tylko oponki chciałem koledze odsprzedać :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 3:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
mariuszfila pisze:
Ale ja tylko oponki chciałem koledze odsprzedać :(

Nie ma co sie smucic! Jak podniose autko to bede sie za oponkami ogladal. Jak mi wpadna w oko te Kumho, to bede wiedzial do kogo uderzac :)

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 4:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
szympro pisze:
Masmo, nie denerwuj sie. Pytam, bo ze sprzedawca gadalem zanim jeszcze na to forum trafilem, dlatego tez jego zdanie raczej w pamiec mi troche zapadlo....

Ja niesłychanie spokojny człowiek jezdem :wink: .
Tylko byłoby wskazane żeby na forum nie potwarzć oponii w stylu: Pan Kazio z Wólki Dolnej mówi że to czy owo.... My tu budujemy wiedzę opartą na doświadczeniu własnym lub kolegów z forum i warto czasem poczytać bardziej niż pytać niby fachowców.

Dość OT i filozofi życiowych: Wracamy do TEMATU :!:
Przy licie jak w temacie i feldzie z offsetem ET3 koła 235/75R15 idalnie pasują niezależne czy masz plastykowe poszerzenia czy nie. Poszerzenia te praktycznie nie zmieniają nic jeśli chodzi o opony. Różnice wnęki na koła są w mm a po plastyku beżnik łatwieś się prześlizgnie jeśli nawet opona będzie miała z nim kontakt. (to co pisze wynika z mojego i wielu innych kolegów doświadczenia :!: :wink: ).

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 6:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
No Panowie, juz po lifcie jestem :) Bylo z tym troche zabawy, ale jakos dalismy rade. Jest tylko jeden problem. Po zalozeniu sprezyn Mercedesa na przod, co poszlo strasznie opornie, ze wzgledu na ich dlugosc (obcialem je o 1,5 zwoja), kolo nie pracuje prawie w ogole w dol. W gore jest mnostwo miejsca, tak ze pewnie nigdy nie uda mi sie o nadkole kolem przetrzec. W dol jest natomiast moze z 1-1,5 centymetra i amortyzato sie po prostu konczy :( Tak wiec mam praktycznie przednie zawieszenie jednostronnego dzialania. Musze przyznac ze jezdzi sie z tym dosc niewygodnie i boje sie zebym czegos nie uszkodzil. Mocowanie oczywiscie obrocilem. Macie jakies pomysly?
Dziwne mam jeszcze przeczucie ze przednie kola stoja pod katem i jakby spojrzec na auto z przodu to nie wygladaja one tak | | tylko tak \ /. Mozliwe, czy tylko mi sie tak wydaje?

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 20, 2008 1:23 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Wałbrzych
tez miałem taki problem ale ja obcielem 2 zwoje i po jakimś miesiącu już jest lepiej mi kolega slaw tak odpisał :lol: "poskacz troche i cierpliwosci obsiadzie " chociaż dalej czasami mam wrażenie ze brakuje skoku amortyzatorowi może masz jakieś fotki :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 8:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 25, 2008 10:56 pm
Posty: 57
Lokalizacja: WROCŁAW
Poczytaj troche było już wałkowane dużo razy to samo. Nie ma reguły ile trzeba podciąć bo jest dużo różnych rodzajów sprężyn. Ja mam ucięte 3 zwoje i dopiero po tygodniu jeżdżenia przestało dobijać do końca amorka. Na 10 stronie są foty sprężyn które mam ja. Jeśli masz te same to możesz się liczyć że musisz podciąć 2,5 -3.0 zwoi. Jak masz inne to Cię czeka jeszcze raz rozbieranie i podcinanie aż do skutku. Dla pocieszenia dodam że ja robiłem to 3 razy :)

_________________
była Vitara była inna Vitara było GEO 1.6 16v > teraz ....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 3:32 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:59 am
Posty: 8
Lokalizacja: Koszalin
witam wszystkich w arcyciekawym temacie i wtrącam swoje:
ze sprężynami nie ma reguły - do tego samego mercedesa 124 2,0-2,4 benzyna, różne firmy robią różne sprężyny (sprawdzone katalogowo i empirycznie); sprężyny różnią się nie tylko długością i grubością pręta ale i ilością zwojów a przez to charakterystyką pracy :(
tak więc trzeba to robić doświadczalnie niestety;
odpowiednią długość udało się osiągnąć, jak mac2_l, za trzecim razem z obcięciem ostatecznie 3,25 zwoja; sprężyna firmy ad jest twarda, w tej chwili dłuższa od orginalnej vitarowej o 3 cm (1 zwój); odległość ramy od gleby z przodu wynosi 29 cm na 235/75/15;
straciłem geometrię i trzeba było rozwiercic mocowanie zwrotnicy;
z tyłu felicia robi pięknie bez przycinania i podkładek, rama-gleba 31 cm; sworzeń na sierżancie daje radę;
dystans na wał w wykonaniu;


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1432 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl