suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 10:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 22, 2013 3:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Witam
Dziś pojechałem ustawić zbieżność i gość w warsztacie za cholerę nie mógł ruszyć tych śrub rzymskich, które łączą drążek główny z końcówkami(chyba to te takie strasznie zapieczone).Próbował podgrzewać i też nic.
Kazał mi kupić drążek główny i końcówki i przyjechać wtedy.
Końcówki są ale głównego nie mają w żadnej hurtowni??
Jakieś patenty??

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 3:17 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
U mnie jak pierwszy raz były ruszane to trzeba było walczyć ze ściągniętymi. Jedna strona w końcu puściła, druga się ukręciła ;).

Granie, WD40, grzanie, młotkowanie, rurki na kluczach itp itd historie.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 4:28 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 8:04 pm
Posty: 1195
Lokalizacja: Busko Zdrój/Chmielnik
palnik - do czerwoności potem zlać wodą i odkręcić puści na 99 % :) jeżeli na gorąco odkręcisz możesz gwint zsunąć. Młotek odradzam

_________________
Vitara 1,6 8v sidekick + gaz
lift 2'' [PRZÓD: merc+dystans @Robsik TYŁ: audi+lublin] + bodylift 2''
BFG KM1 MT 30''x9,5 na felgach ET-18,35
obniżony przedni most 2'' @Robsik


Obrazek


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 4:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Warto omłotkować każdy brzeg nakrętki - czasami to pomaga. Skręcony element kładziemy na kowadło czy inne imadło i pojedyńcze w miarę solidne walnięcie w każdy bok nakrętki. Tylko nie na tyle mocno żeby zrobić jajo, bo wtedy to amen w pacierzu!

Przy tych cholernych zapieczonych i zardzewiałych vitarowych śrubach to czasami wszelkie gusła to mało. U mnie z końcówkami to po odkręceniu jednej końcówki było nalewanie do rzymskiej WD40 i grzanie tej zupy, aż strzelało :mrgreen:

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 5:41 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Niedzwiadz pisze:
(...)Tylko nie na tyle mocno żeby zrobić jajo, bo wtedy to amen w pacierzu! (...)

Wtedy trzeba mieć klucz do okrągłych nakrętek :mrgreen:
Drążek środkowy jest czasem dostępny w intercarsie, ale za kosmiczne pieniądze, więc lepiej odkręć te śruby.
A jak - wszystko już napisane - tłuc, opalać, schładzać, tłuc i pójdzie ;)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 6:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Poszło, godzina walki , wd40,młotek, młotek i młotek.
Nie bez znaczenia pozostaje fakt że 2 są lewe i 2 prawe, czego gość od zbieżności chyba nie zauważył...:)

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 6:21 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Dobry fachura, miałem właśnie o to pytać. Kontry chociaż odkręcił? :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 6:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Nic nie odkręcił..."nie da się Panie i już...kup pan końcówki i środkowy to wtedy podgrzeję i ukręcę ale wtedy to się ten środkowy spierniczy na bank"
Niczym nie psiukał, nie podgrzewał, wiesz on teraz ma sezon bo ludzie opony zmieniają to mu się głową nie chce ruszyć i kluczem też zresztą.
Ale jutro do niego pojadę to mu wytłumaczę...

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 7:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
BartekWPR pisze:
Nic nie odkręcił..."nie da się Panie i już...kup pan końcówki i środkowy to wtedy podgrzeję i ukręcę ale wtedy to się ten środkowy spierniczy na bank"
Niczym nie psiukał, nie podgrzewał, wiesz on teraz ma sezon bo ludzie opony zmieniają to mu się głową nie chce ruszyć i kluczem też zresztą.
Ale jutro do niego pojadę to mu wytłumaczę...

Z tym drążkiem podjedź do niego, drążkiem mu tłumacz! :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 7:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Ja miałem podobny problem.

Potrzebne:
- wiertarka i wiertło 2-3mm
- WD40
- duży klucz nastawny i odpowiedni płaski

Wiercisz mały otworek po środku śruby rzymskiej, zalewasz WD40 do pełna i zostawiasz to na dłużej. Następnego dnia podgrzałem i chwyciłem kluczem nastawnym i drugim dużym kluczem śrubę w dwóch miejscach i kręcąc lewo prawo. U mnie puściło, ale jest ryzyko uszkodzenia sworznia w drążku centralnym. Myślę, że można by go czymś podeprzeć, żeby nie uszkodzić sworzni.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 7:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ja demontowałem drązki, bo już na aucie nie było szans tego odkręcić :)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 11:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Niedzwiadz pisze:
Ja demontowałem drązki, bo już na aucie nie było szans tego odkręcić :)

Niedzwiadz pisze:
Warto omłotkować każdy brzeg nakrętki - czasami to pomaga. Skręcony element kładziemy na kowadło czy inne imadło i pojedyńcze w miarę solidne walnięcie w każdy bok nakrętki. Tylko nie na tyle mocno żeby zrobić jajo, bo wtedy to amen w pacierzu!


Dobry sposób ! też tak robię i zawsze pomaga - nic na siłę tylko młotkiem :twisted:

PS.
Nowe śruby rzymskie w ocynku mam, jak by ktoś potrzebował

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl