katar14 pisze:
Bartek W mówisz ze w GV I nie ma tego objawu? hmmm to jak oni dobrali i ustawili silnik w GV II co za patałachy - mam tez BMW i tam przy 1100 obrotów mogę smiało jechać nawet na III biegu i żadnego takiego objawu nie mam potem w Berlingo 1.9 D z 99r tez spoko a tu nowe auto i taka porażka ehhh
Panowie, wy tak na serio? Bo trudno mi uwierzyć w to co czytam
Nie można porównywać w ten sposób wolnoobrotowego 1.9D z benzyną 16v. To są całkiem inne silniki z innym zakresem pracy. 2.0 16v ma maxymalny moment przy 3500 i trzyma go do 6500, zakres pracy to 2000-6500. Diesel ma max przy 2000 do 3500, zakres pracy 1500-4000. Polecam porównanie krzywych przebiegu momentu.
Biegi w benzynie dobrane są dobrze, bo ten silnik musi pracować na odpowiednich obrotach. Szczególnie wersje 4r16v lubią się kręcić. Chcesz się turlać na IV przy 1000 obrotach to kup diesla albo benzynę 4r8v lub V8

PS:
możliwe, że dodatkowo masz problemy z cewkami lub świecami... co nie zmienia faktu że benzyną 16v na III biegu nie jeździ się przy 1000 obrotów

Potem się dziwią ludzie że rozrząd nie dotrwał do 100000km przebiegu...