suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 11:25 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1424 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lip 31, 2013 7:34 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
dalej głupi jestem :/

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 9:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
godles pisze:
dalej głupi jestem :/

Ale to proste jest :)
Jeżeli mocowanie jest przystosowane do konkretnego zacisku, to po przykręceniu tego do mostu, tarcza osadzona na flanszy (wyciętej np z bębna) wypadnie równo między klockami.
Jeżeli dasz inny zacisk, to może on mieć inny kształt i odsadzenie względem mocowania, więc musisz przesunąć tarczę do środka lub na zewnątrz (dając grubszą lub cieńszą flanszę), żeby tarcza hamulcowa była dobrze spozycjonowana.

Dobry zestaw mocowanie-zacisk powinien to (i parę innych niuansów) uwzględniać. A jak nie, to jest rzeźba... :roll:


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 10:11 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jeżeli zrobisz tak jak na poniższym zdjęciu(przetoczenie 4mm) to te flansze odemnie mają od razu dystans odpowiedni, żeby tarcza wyszła idealnie po środku zacisku.
Dodatkowo potrzeba

1. 2 tarcze przednie vitary 1.6 8v (niewentylowane)
2. 2 zaciski tylne ford scorpio - wersja na niewentylowane tarcze
3. komplet tylnych klocków hamulcowych ford scorpio
4. gumowe przewody hamulcowe do zacisków (ja robię tak, że wymieniam od gumowego przewodu łączącego most z budą i idzie to tak:
- gumowy od budy do prawego zacisku(zamiast oryginalnego gumowego i miedzianego)
- potem drugi gumowy od prawego zacisku do przewodu miedzianego na moście
- i znowu od tego miedzianego na moście gumowy do lewego zacisku.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony czw sie 01, 2013 10:16 am przez radzik071, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: czw sie 01, 2013 10:14 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
na tym zdjęciu coś tam widać te przewody hamulcowe

Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 10:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
jaką średnicę musi mieć obtoczony bęben?

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 7:59 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
odpowiednią, żeby tarcza weszła - wystarczy zmierzyć tarcze w środku :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 8:54 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Przeczytajcie ten temat cały. Bardzo fajnie tą przeróbkę opisał Hadek.

Ja zrobiłem na zaciskach z megane 2 (kupiłem po 35 zł sztuka+ przesyłka, ze zdrowymi klockami! ).
Przynajmniej nie jest to aż tak deficytowy towar niż scorpio, które powiedzmy sobie szczerze, za nie długo będą hmm.. kolekcjonerskie...
Kupiłem u Radzika flansze bez otworów jakieś dwa lata temu :mrgreen:
Założyłem tarczę "na gotowo", wycentrowałem jarzmo, dorobiłem tulejki na 32 mm bodajże, dospawałem, powierciłem, zmontowałem i heble mam lepsze niż w płaskim...
Zacisk jest praktycznie 5mm od góry felgi, nie szlifowałem go, przynajmniej nic większego tam nie wpadnie i nie uszkodzi alu felgi.

Jak ktoś nie ogarnia tego zabiegu to niech kupi kilka kompletów szczęk na zapas, regularnie dba o czystość w tylnych bębnach i jeszcze pojeździ.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 6:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 28, 2011 4:28 pm
Posty: 536
tak tylko jak ktos nie ma juz korektora siły hamowania to niech tez pomysli o regulacji siły hamowania bo ja po załozeniu tarcz na tył przy lekkim dotknieciu hebla tylnie koła mam w miejscu :) a przy blokadzie to nie jest za dobre rozwiazanie:)

_________________
szalone 1.6 8V 30'' mercedes stal escape 12000lbs x 2
KTM 620
HONDA CRF 450
SPRZĄTACZKA:)


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 2:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
A co sądzicie o takim zestawie?

http://allegro.pl/mocowanie-zacisku-do- ... 66239.html

http://allegro.pl/tarcza-do-mocowania-s ... 66300.html


???

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 6:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
zestaw fajny tylko, że z tego co rozumiem to zakładamy wtedy na tył przednie zaciski vitarowe.
Ma to dwie wady:
-brak ręcznego
-taka sama średnica tłoczka co z przodu czyli tył będzie pewnie za mocno hamował.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 6:41 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Teraz a afganach mam z przodu i z tyłu zaciski od Vitary.
Problemów nie ma. Ręczny planuję zrobić "hydrauliczny".

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 7:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
a fakt ręczny zapomniałem o tym....

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 8:33 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Bardzo dobra opcja,też do afganów robiłem na czterech zaciskach z Vitary,ręczny hydrauliczny plus korektor siły hamowania sterowany z kabiny. U siebie mam zaciski z oktavii i mimo linki też je przerobiłem na hydrauliczny ręczny,tylko takie rozwiązanie ma sens. Ręczny na linkę przy tarczy to nieporozumienie.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 9:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jak auto jest tylko w teren to spoko. Sam w zmocie zrobię hydrauliczny ręczny.
Ale jednak w aucie używanym na co dzień hamulec ręczny zwany awaryjnym może uratować nam duupe jak np przerwie się przewód hamulcowy. Ręczny na linkę zadziała bez płynu. Ręczny hydrauliczny już nie.

Już raz wracałem 40km do domu bez hamulców. gdy by nie ręczny na linkę było by to niemożliwe bo biegami nie da się z hamować do zera :wink:

jak zwykle wszystko ma swoje ++ i --

Przemas601 pisze:
...... Ręczny na linkę przy tarczy to nieporozumienie.


możesz rozwinąć myśl ?
bo na mój nie narzekam :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sie 20, 2013 9:02 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Co Ci się stało,że straciłeś hamulce? Mam zawór odcinający poszczególne obwody i przy urwaniu wężyka odłączam to koło i jadę dalej.

Dasz radę zblokować koło swoim ręcznym? Zobacz,że każde cięższe auto ma tarczo bębny. Ręczny działający na bęben ma większą skuteczność.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1424 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl