suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 9:21 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1524 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 20, 2013 10:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Przemas601 pisze:
Co Ci się stało,że straciłeś hamulce? Mam zawór odcinający poszczególne obwody i przy urwaniu wężyka odłączam to koło i jadę dalej.

Pękł mi przewód gumowy przy prawym kole.
Też takie zaworki mam w planie zrobić bo to super opcja.
Jakich zaworków użyłeś? masz jakieś foty?

Przemas601 pisze:
Dasz radę zblokować koło swoim ręcznym? Zobacz,że każde cięższe auto ma tarczo bębny. Ręczny działający na bęben ma większą skuteczność.


32" na suchym nie ma szans zblokować.
Ale w terenie nie było nigdy tak stromej górki co by ręczny nie dał rady.

PS.
Najlepsza opcja to chyba właśnie ręczny hydrauliczny + 4 zaworki odcinające każde koło.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 21, 2013 8:17 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Kupowałem zawory kulowe w hurtowni z osprzętem hydraulicznym plus toczyłem przejściówki na metryczny gwint przewodów hamulcowych. Profesjonalny zawór koszt jakieś 30-40zł,ale widziałem też na zaworach do gazu z hipermarketu. Minus tych z hipermarketu jest taki,że są wykonane z mosiądzu i ciężko mocowanie do niego przyspawać. Trzeba rozbierać i na twardy lut łączyć.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw paź 24, 2013 8:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Proponuję przed motaniem sprawdzić czy półosie tylne nie są skrzywione i nie mają bicia. Ja miałem obie krzywe półośki i na tarczach widać bicie. Na bębnach tego nie odczuwałem.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw paź 24, 2013 9:10 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
I co z tego ,że są krzywe? Ja już nie prostuję,bo to nie ma sensu przynajmniej prowadnica się nie zapiecze :wink:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pt paź 25, 2013 6:53 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Przemas601 pisze:
I co z tego ,że są krzywe? Ja już nie prostuję,bo to nie ma sensu przynajmniej prowadnica się nie zapiecze :wink:

To, że przy hamowaniu kopie w pedał i hamuje nierównomiernie? :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt paź 25, 2013 8:22 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Jak kopie w pedał tzn. że masz zapieczoną prowadnicę w zacisku,ja mam krzywe jak cholera i ładnie hamuje i pedał nie pływa.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: ndz paź 27, 2013 10:27 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Teraz będę miał tarcze na moście od 2,0 także półosie powinny być proste i zaciski mam od golfa 3 pływające.
Zobaczymy, jak to będzie :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 10:48 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
zax pisze:
Teraz będę miał tarcze na moście od 2,0 także półosie powinny być proste i zaciski mam od golfa 3 pływające.
Zobaczymy, jak to będzie :)


Adaptery do tych zacisków sam robiles?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 10:58 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ja pod zaciski z megane II kupiłem flansze od Radzika bez otworów na zaciski. Jedynie trzeba było dorobić tulejki dystansowe miedzy flanszę a zacisk i przyspawać je. Zaciski weszły na styk, miedzy nimi a felgą jest kilka mm luzu.Heble betonowe, ręczny w każdej chwili działa. Jedynie klocki szybciej lecą, ale koszt nowych to groszowe sprawy.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 7:42 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
danthe pisze:
zax pisze:
Teraz będę miał tarcze na moście od 2,0 także półosie powinny być proste i zaciski mam od golfa 3 pływające.
Zobaczymy, jak to będzie :)


Adaptery do tych zacisków sam robiles?

Dostałem wypałki z odpowiednim rozstawem śrub. Zastosowałem w końcu zaciski od golfa III 1,8. Dużo lepsza dostępność zestawów naprawczych, klocki za grosze itd.
W środę zacznę docierać hamulce.
Zastanawiam się jeszcze co zrobić z korektorem, bo żeby bębny efektywnie hamowały potrzeba o wiele mniejszego nacisku, niż w przypadku tarczówek.
NuVo, u siebie podciągałeś korektor albo w jakiś sposób poprawiałeś skuteczność hamulców z tyłu?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 8:03 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
zax pisze:
NuVo ...... albo w jakiś poprawiałeś skuteczność hamulców z tyłu?


No, założyłem tarcze :lol:


Poważnie to nie robiłem nic. Mam korektor ten bez dźwigni. Sam ciekaw jestem jak na przeglądzie heble wyjdą.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 9:42 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Geo trackerowy znaczy?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt paź 29, 2013 6:03 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Fabryczny, hiszpański koretkor, jeśli o to pytasz. Przykręcany do ramy.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw sty 09, 2014 8:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Po kolejnym ledwo zaliczonym przeglądzie zdecydowałem się zmienić tył na tarcze.
Miało być plug&play, a wyszło jak zwykle.
Flansze od radzikone i zaciski od scorpio niestety nie pasują do mojego mostu z abs'em - zaciski trą o sprężyny.
Wytoczyliśmy więc dystanse pod tarcze ze starych bębnów, ale konieczna jest też wymiana szpilek na dłuższe.
No i kolejne 2000 PLN utopione w błocie.
Ale hamowanie jest lepsze. Mam nadzieję, że trwałość klocków również...

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: czw sty 09, 2014 9:05 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wydałeś 2000zł za przeróbkę na tarcze? :shock:
Na co tyle wydałeś jesli mozna wiedzieć?
Klocki raczej będą lecieć szybko jak dużo w błocie jeździsz.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1524 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl