suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 9:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1632 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 11, 2008 11:22 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1169
widzisz jakie to życie pisze nam czasem scenariusze ;)

nie ma gdzie obcierać, nie chce mi się pisać jeszcze raz tego samego, ale tam gdzie by mogło elementy zostały wycięte, a tam gdzie wycinać się nie da nadrabia to et felgi.

może fuksem się udało, ale się udało i dach mam zajebiście nisko i nie muszę go myć stojąc na krześle :mrgreen:

że o stabilności nie wspomnę :wink:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Suzukowcy.pl . Ojagoo.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: śr cze 11, 2008 12:04 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:59 am
Posty: 8
Lokalizacja: Koszalin
krzych pisze:
mozecie wstawić jakies foto z "fasolkami" na zwrotnicy bo chciałbym zrobis te kąty :wink:

po ustawieniu geometrii przyspawałem duże podkładki, żeby przy tyraniu nie zmieniło się ustawienie, wiec na zdjęciach nie będzie nic widać


Na górę
Post: śr cze 11, 2008 12:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw sty 24, 2008 3:01 pm
Posty: 110
slaw pisze:
jak pamietam to Czajkowski ma suplexy podciente 2 zwoje i nie wnosi reklamacji tylko bezyna 2,l moze inne masz


Ja teraz tez mam podci 2 zwoje i zamawialem do merca 2 l benz. generalnie teraz jest duzo lepiej ale jeszcze nieraz walnie nie milo amorem moe to kwestia ulozenia sprezyny w gniezdzie???? nie ulozylem dokladnie tak jak lezala stara tzn koniec drutu nie lezy dokladnie w tym wyzlobieniu na wachaczu moze to jest przyczyna ?????


Na górę
Post: sob cze 28, 2008 8:19 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 8:03 am
Posty: 42
Można spytać o coś reasumując rozważania na temat livtu zawieszenia? :?:
Lesze są sprężyny tylne od łady, czy od felicji?
Dystans na wał trzeba dawać, czy nie; to samo jeśli chodzi o sierżanty?
Może ktoś to zbadał i może podać jakieś wielkości, od których zależy czy trzeba dawać te dystansy? :mrgreen:

_________________
Vitara 90r. 1,6 blaszanka, niekolorowa.
Wolność ma zapach benzyny.


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 10:32 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Belfegor pisze:
Można spytać o coś reasumując rozważania na temat livtu zawieszenia.....

Nie ma jakiegoś liftu najlepszego na wszystkie okazje. Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady. Wszystko zależy jak auto ma być wykorzystywane. Inny lift do samochodu na codzień na czarne a tylko okazjonalnie w teren a inny do auta które ma jeździć głownie w terenie i w rajdach. Napisz jak będziesz wykorzystywał auto: gdzie będzie jeździć, z jakim obciążeniem a coś doradzimy :!:
Tyle wymądzania :wink: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 11:51 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo ma racje - ja np coś czuję, że po założeniu gazu będę miał problem z tyłem, bo mi siądzie :)

Więc nie dobierzesz na tip top...To jest kupa roboty i poprawek :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 12:28 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
Masmo ma racje - ja np coś czuję, że po założeniu gazu będę miał problem z tyłem, bo mi siądzie :)

Więc nie dobierzesz na tip top...To jest kupa roboty i poprawek :D

Ja założyłem gaz, ale wywaliłem siedzenia i wyszło na 0 :mrgreen:
Za to liftu jeszcze nie zrobiłem bo cholera czasu nie mam :( to samo z kołami :(

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 12:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Moim zdaniem springi Samary i amory S1106 są dobre do auta z 2 osobami na pokładzie, ale za miekkie przy załądowanym aucie i szybkiej jeździe.... auto dość nieprzyjemnie się buja....
Teraz mam z przodu B6 a z tyłu też jakieś twarde amory tylko że olejowe i prowadzi się bardo pewnie :D .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 1:56 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:59 am
Posty: 8
Lokalizacja: Koszalin
mam na tyle felicie i robi idealnie, chociaż we 4 osoby nie jezdze;
jak komus za miekko to przeciez kombi ma takie same wymiary i jest twardsza;
jak ktos jezdzi pełnym składem, duza butla z gazem albo long to sprezyny felicia kombi;
mam dystans na wał bo wieloklin wysunął się jakieś 3 cm;
zeby nie dobijalo amora to przeciez dłuzsze odbojniki załatwiają sprawę, malucha 4 zł z wywierceniem otworu na śrube lub cinquecento czy seicento 8 zł bez wiercenia;
po 5 próbach operacja wydaje sie dziecinnie prosta :mrgreen:


Na górę
Post: wt lip 01, 2008 7:52 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 8:03 am
Posty: 42
Praktycznie samochód będzie wykorzystywany w niezbyt ciężkim terenie (nie tak ekstremalnym jak widac na niektórych fotkach) i na asfalcie. Prześwit by sie przydał, bo nawet jeżdżąc po suchym polu, to trafia się na głębokie koleiny, bruzdy i kamienie. Ekstremalny lift nie jest mi potrzebny, ale amory muszę z tyłu wymienić i jest to okazja, że by założyć polonezowskie i sprężyny trochę dłuższe. Dobre i te parę centymetrów jak się podniensie, a robota i tak ta sama.

_________________
Vitara 90r. 1,6 blaszanka, niekolorowa.
Wolność ma zapach benzyny.


Na górę
Post: wt lip 01, 2008 8:42 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Belfegor pisze:
Praktycznie samochód będzie wykorzystywany w niezbyt ciężkim terenie ..... Prześwit by sie przydał..... Ekstremalny lift nie jest mi potrzebny, ale amory muszę z tyłu wymienić i jest to okazja, że by założyć polonezowskie i sprężyny trochę dłuższe. Dobre i te parę centymetrów jak się podniensie, a robota i tak ta sama.

To dla Ciebie optymalny lift to jakieś 4-5 cm. Obrócić mocowania z przodu, z tyłu amor S1106 (albo może jakiś twardszy podobnej długości) Co do sprężyn ja dałbym na Twoim miejscu z przodu dystanse jakieś 3 cm (te sprężyny MB to jednak rzeźba) a z tyłu spróbowałbym ze spreżynami felicji. Lift rzędu 4 cm nie wymaga dystansów na wał i na sierżnata natomiast daje sporo w terenie zwłaszcza jak się doda większą oponę np 215R15 lub 235/75R15. Takie auto prowadzi się całkiem dobrze na czarnym a w terenie da radę w turystyku w lajtowym terenie. Jak dodasz jeszcze dobre amortyzatory do przodu (B6 :mrgreen: ) to będzie auto pod szybkościówki :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lip 01, 2008 9:49 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
Masmo pisze:
Belfegor pisze:
Praktycznie samochód będzie wykorzystywany w niezbyt ciężkim terenie ..... Prześwit by sie przydał..... Ekstremalny lift nie jest mi potrzebny, ale amory muszę z tyłu wymienić i jest to okazja, że by założyć polonezowskie i sprężyny trochę dłuższe. Dobre i te parę centymetrów jak się podniensie, a robota i tak ta sama.

To dla Ciebie optymalny lift to jakieś 4-5 cm. Obrócić mocowania z przodu, z tyłu amor S1106 (albo może jakiś twardszy podobnej długości) Co do sprężyn ja dałbym na Twoim miejscu z przodu dystanse jakieś 3 cm (te sprężyny MB to jednak rzeźba) a z tyłu spróbowałbym ze spreżynami felicji. Lift rzędu 4 cm nie wymaga dystansów na wał i na sierżnata natomiast daje sporo w terenie zwłaszcza jak się doda większą oponę np 215R15 lub 235/75R15. Takie auto prowadzi się całkiem dobrze na czarnym a w terenie da radę w turystyku w lajtowym terenie. Jak dodasz jeszcze dobre amortyzatory do przodu (B6 :mrgreen: ) to będzie auto pod szybkościówki :!:


Dobrze gada :!:

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: wt lip 01, 2008 2:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Podsumowując:
nabywamy
- dwie sprężyny od merca124, 200 benzyna (suplexy niebieskie) obcinamy je o dwa zwoje.
- amortyzatory Monroe S1106 (2 czy 4? jeżeli 2 to jakie maja być pozostałe 2?)
- dwie sprężyny od samary lub felicji (które są lepsze w teren?)
- 2 czy 4 dystanse? pod sierżanta rozm: 100x50x4 dł 120 ?
- dystans do wału: http://img87.imageshack.us/my.php?image=25205163nt3.jpg
- Śruby M8x20 ( 8.8 ) 6 szt. plus nakrętki i podkładki;
- Podkładki na śrubę M12 na tylne dolne ucho amortyzatora

Czy o czymś zapomniałem?
Ps. Chciałem kupić zestaw OME ale zdaje się że można to zrobić 3 razy taniej a efekt pewnie będzie ten sam.

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: wt lip 01, 2008 2:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1169
ten sam nie będzie bo to jednak rzeźba.

OME za.pi.erdala jak dzikie - wiem bo widziałem.

ja na mojej niemiecko-rosyjsko-polsko-niewiadomo jakim zawieszeniu :mrgreen: dobrze się bawię, ale wiem że od OME można wymagac więcej i te oczekiwania zostaną wysłuchane ;)

zawieszenie, które teraz masz w aucie pewnie pamięta jeszcze początek lat 90, więc wymiana nawet na taki zestaw, pozwoli Ci odzyskać wiarę w Vitarę i sprawi ze będziesz wygodniej podróżował i jednocześnie poprawisz zdolności terenowe auta.

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Suzukowcy.pl . Ojagoo.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: wt lip 01, 2008 3:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Naczkins pisze:
.....
- amortyzatory Monroe S1106 (2 czy 4? jeżeli 2 to jakie maja być pozostałe 2?).

2 na tył. Proponuje przeczytać dokładnie. Przód obniżasz przez odwrócenie mocowania:
było tak
Obrazek
ma być tak:
Obrazek

Naczkins pisze:
.....
- dwie sprężyny od samary lub felicji (które są lepsze w teren?)
.

Zależy jaki teren..... Samara jest miekksza więc daje lepszy wykrzyż ale przy większej szybkości robi się mało fajnie....
Naczkins pisze:
.....
- 2 czy 4 dystanse? pod sierżanta rozm: 100x50x4 dł 120 ?.

W aucie masz 1 (słownie jeden :!: ) sierżant :!:

Co do porównania z OME to nie będzie tak samo. Wadą takiego lifta jest orginalny przedni amortyzator i S1106 które są miekkie więc nie nadają się do szybkiej jazdy. Zaletą takiego lifta jest śmieszna cena. Zawsze możesz sobie zmodyfikować lift i zamiast S1106 wrzucić np:
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/84/3921.html albo jakiś porządny sportowy amor dobrany np od innego auta (dopasowany mocowaniem i długością). i zakupić na przód też jakiś porządny amor np taki jak ja mam :D : Jest temat na temat możliwych zamienników do tyłu.
Uważam że amortyzatory to niedoceniany element zawasu. Jak ktoś chce jeździć szybko to musi zainwestować w pożądną rurę :!: :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1632 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl