suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 1:54 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 02, 2014 12:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 09, 2013 7:46 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Dublin
Panowie wymiana oleju nadchodzi i mam maly dylemat.Bedzie to moja druga wymiana.Za pierwszym razem wlalem liqui moly 10w40 syntetyk poniewaz niewiedzialem co bylo lane wczesniej.A teraz chce wrocic do 5w30 syntetyk i jakiejs innej firmy bo liqui niezbyt dobrze wspolpracuje z sercem zuzki.Silnik suchy zero wyciekow,za kazdym razem na zimnym silniku stuka albo zawor albo cos innego przez 20 sekund czasem trzeba zrobic restart zeby ucichlo(wkur..jace zwlaszcza z rana) auto ma 155 tys.,radzcie czy taki powrot zaszkodzi czy da rade bez problemu.

_________________
SGV I 02',2.0 16v J20A
Lift 2"- jimnybits.co.uk
225/75/16 Kl71
DRAGONWINCH 12000hd
Snorkel- suzuki-czesci.pl


Na górę
Post: śr kwie 02, 2014 2:02 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
lucash pisze:
Panowie wymiana oleju nadchodzi i mam maly dylemat.Bedzie to moja druga wymiana.Za pierwszym razem wlalem liqui moly 10w40 syntetyk poniewaz niewiedzialem co bylo lane wczesniej.A teraz chce wrocic do 5w30 syntetyk i jakiejs innej firmy bo liqui niezbyt dobrze wspolpracuje z sercem zuzki.Silnik suchy zero wyciekow,za kazdym razem na zimnym silniku stuka albo zawor albo cos innego przez 20 sekund czasem trzeba zrobic restart zeby ucichlo(wkur..jace zwlaszcza z rana) auto ma 155 tys.,radzcie czy taki powrot zaszkodzi czy da rade bez problemu.

Syntetykiem chcesz zalać silnik po 155 tysiach?
Ale co, lubisz wycieki? :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr kwie 02, 2014 2:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 27, 2010 5:06 pm
Posty: 153
Lokalizacja: wrocek
liqui moly to bardzo dobry olej sam zastanawiałem się czy się na niego nie przerzucić
ale na mobil-a tez nie narzekam więc po co przepłacać :wink:
a z tym stukaniem to może wcale nie być wina oleju tylko np. pompa :?

_________________
była vitara 1.6 8V JLX 1993 cabrio
teraz RAV4 2.0 automat 2002r 5d :oops: ;)
Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 02, 2014 3:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 09, 2013 7:46 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Dublin
zax pisze:
lucash pisze:
Panowie wymiana oleju nadchodzi i mam maly dylemat.Bedzie to moja druga wymiana.Za pierwszym razem wlalem liqui moly 10w40 syntetyk poniewaz niewiedzialem co bylo lane wczesniej.A teraz chce wrocic do 5w30 syntetyk i jakiejs innej firmy bo liqui niezbyt dobrze wspolpracuje z sercem zuzki.Silnik suchy zero wyciekow,za kazdym razem na zimnym silniku stuka albo zawor albo cos innego przez 20 sekund czasem trzeba zrobic restart zeby ucichlo(wkur..jace zwlaszcza z rana) auto ma 155 tys.,radzcie czy taki powrot zaszkodzi czy da rade bez problemu.

Syntetykiem chcesz zalać silnik po 155 tysiach?
Ale co, lubisz wycieki? :mrgreen:



Sa samochody ktore maja czasem wiecej na zegarze i smigaja na syntetyku.Wydaje mi sie ze chyba raczej chodzi bardziej o zazylowanie silnika,wycieki ktore juz sa i moga sie jeszcze bardziej rozszczelnic a nie sam przebieg(oczywiscie nie chodzi mi tu o 250tys lub wiecej).Nie wiem nie jestem serwisantem majacym do czynienia z 50 innymi olejami i silnikami dziennie.Zalecany olej do SGV I 2.0 16v jest wlasnie olej 5w30 tyle co mam w ksiazce, a jezeli chodzi o wycieki to chyba jak kazdy niechce ich miec jak najdluzej.

_________________
SGV I 02',2.0 16v J20A
Lift 2"- jimnybits.co.uk
225/75/16 Kl71
DRAGONWINCH 12000hd
Snorkel- suzuki-czesci.pl


Na górę
Post: śr kwie 02, 2014 3:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
zax pisze:
Syntetykiem chcesz zalać silnik po 155 tysiach?
Ale co, lubisz wycieki? :mrgreen:


Kolejny "mechanik" z super teoretyczną wiedzą, czerpaną z opowieści, ballad i bajek :twisted:

Po pierwsze

olej silnikowy 10W40 zazwyczaj jest pół-syntetyczny, syntetyczne 10W40 są do silników motocyklowych zespolonych ze skrzynią biegów.

Po drugie

Możesz ze spokojem nalać oleju syntetycznego do silnika nic się nie stanie, tylko nie wydziwiaj z jakimiś dziwnymi markami bierz najtańszy syntetyk według mnie najlepszy 5w40 (lepiej niż 5w30 nadaje się do "pałowania" w terenie)

Po trzecie

Mit o rozszczelnieniu silnika przy przejściu na olej syntetyczny przy "dużym" przebiegu jest równie stary co chrześcijaństwo
Jak masz wycieki to lecieć będzie, jak nie masz wycieków to nie będzie plamić na drodze.

Po czwarte

Po wlaniu syntetyku będziesz mieć wycieki pod warunkiem że masz login

:mrgreen: zax :mrgreen:


Na górę
Post: śr kwie 02, 2014 4:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
zax zalatujesz komunistą :)

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: śr kwie 02, 2014 5:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
zax pisze:
Syntetykiem chcesz zalać silnik po 155 tysiach?
Ale co, lubisz wycieki? :mrgreen:


Teoria jak sprzed 30 lat.
Silnik uszczelnia się uszczelkami, a nie olejem :twisted:

Użytkowałem ostatnimi czasy 3 samochody:
diesel 445 tkm, olej 5w40
diesel 270 tkm, olej 5w30
benzyna 330 tkm, olej 5w40
Wszystkie samochody z pełną historią serwisową, od nowości do tego przebiegu jeżdżone na syntetykach i nic.
W Polsce jest tendencja przechodzenia na olej niższej klasy głównie dlatego bo jest tańszy :wink:

Fakt faktem w Vitarze na 10w40 jeżdżę bo nie widzę większej potrzeby :)

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: śr kwie 02, 2014 6:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 25, 2010 1:34 am
Posty: 57
Ja mam 2.0 v6 170 tkm na zagarku i 0W30 castrol śmiga nic nie cieknie i teraz bedę zmieniał na taki sam bo nie ma co kombinować. Taki od nowości :)


Na górę
Post: czw kwie 03, 2014 6:25 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
moja miała 280000 i śmiagała na pełnym syntetyku ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr maja 14, 2014 10:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 07, 2011 3:52 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Miechów
Ja mam blisko 190 tkm (1,6 16V +LPG) i w silniku mam krajowy w czerwonej butelce Classic o klasyfikacji lepkościowej 10W-40 a w napędach Hipolka w klasach GL-5 80W-90 (skrzynia) i GL-5 75W-90 (mosty) a przekładnia kierownicza Hipol ATF II D. Czwarty rok w takiej konfiguracji i wszystko działa bez zarzutu
W olejach silnikowych warto popatrzyć w oznaczeniu oleju na indeks "40" tak jak któryś z kolegów napisał, "5W-40 lepiej się nadaje do palowania w terenie". Olej o indeksie "40" w wyższych temperaturach niż z indeksem "30" utrzymuje swoje właściwości smarne a olej "50" znowu lepiej znosi wysokie temperatury od "40". Oleje do rajdów często mają klasę lepkościową 10W-60. Tyle teorii.
Jesli to Wam pomoże, to na stronach np.:
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/S ... -olej.aspx
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=17
i szeregu innych producentów znajdziecie informacje czym suzi posmarować.

_________________
blondi cabrio 1,6 16V,
doszła srebrna XL-7 2,7 24V


Na górę
Post: śr maja 14, 2014 1:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Witam

A ja polecam lekturę : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 0a500c4b48
Wszystkie marki oliwy i ich opisy przewinęły się tam. Jest tam też topic o TDI

Pozdrawiam


Na górę
Post: czw maja 15, 2014 11:47 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
czarny.piotr pisze:
GL-5 80W-90 (skrzynia)


A jak to sie ma do zalecenia aby do skrzyni GL-4 lać? Podobno starsze skrzynie nie lubią GL-5.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt maja 16, 2014 1:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 07, 2011 3:52 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Miechów
Wg. technologów lepiej wlać lepszy olej do skrzyni niż gorszy.
Tu: http://motoshow.info/?p=252 znajdziecie informacje o klasyfikacjach lepkosciowych i ich zależnościach z temperaturami otoczenia.

_________________
blondi cabrio 1,6 16V,
doszła srebrna XL-7 2,7 24V


Na górę
Post: pn maja 19, 2014 8:12 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Mały cytat:

"Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodowac korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np. brazowych synchronizatorów. Wyjatek stanowia oleje spełniajace jednoczesnie wymagania GL-4 i GL-5."

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl