suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 8:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 19, 2015 8:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Ni znalazlem nigdzie, czy wiecie jaką wartość wynosi ten luz miedzy atakiem a talerzem?

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: wt maja 19, 2015 9:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Przyjmuje różne wartości w funkcji śladów zazębienia. Inaczej mowiac ma być dobry ślad. Regulujesz wałkiem góra dół i koszem lewo prawo. Powodzenia.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt maja 19, 2015 9:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Tak to robie, ale naogladalem sie filmikow jak to robia fachowcy i pomyslalem, ze ustawie sobie zegarem :)

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 6:30 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Zegarem zmierzysz tylko luz. A to cześć sukcesu. Zazębienie jest bardzo ważne. Jak to spaprasz to bedzie wył przy hamowaniu silnikiem lub bedzie wył podczas przyspieszania (jazdy ogólnie w przód)

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 7:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
No ale zazębienia nie ma za bardzo jak ustawic, bo chyba standartowo jest tylko tuleja rozpręźna?

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 7:43 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Tuleja rozprezna jest do ustawienia napiecia ŁOŻYSK wałka atakującego. Ps. Trzeba czytać,duuuużo czytać

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 8:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Podkładki panie, podkładki :mrgreen:
Tak na szybko http://zssplus.pl/publikacje/publikacje21.htm


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 8:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Faktycznie, ale pytanie, czy przy zmianie lożyska, trzeba kombinowac z tymi podkladkami? Bo w sumie fabryka jakos ustawila, i czy jest sznsa, ze cos sie zmieni?
A co do czytania, to oprucz pracy tylko czytam i czytam i w sumie od tego czytania dupi mi sie juz w glowie :)

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 8:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
No to zobacz jak fabryka podaje nr części (podkładki)
http://epc.japancars.ru/suzuki/?st=60&l ... x8Zm49PTk5


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 8:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
biernik pisze:
Faktycznie, ale pytanie, czy przy zmianie lożyska, trzeba kombinowac z tymi podkladkami? Bo w sumie fabryka jakos ustawila, i czy jest sznsa, ze cos sie zmieni?
A co do czytania, to oprucz pracy tylko czytam i czytam i w sumie od tego czytania dupi mi sie juz w glowie :)

Trzeba czytac ze zrozumieniem :P
www.gearinstalls.com
Obraz mowi wiecej niż 1000 słów ale kiepsko działa na wyobraźnie...

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 10:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Z tym, ze ja bardzo nie ufam forom :), w 50% sa same brednie, dlatego koduje tylko 50%informacji, chociaz czasem moze wlasnie te 50% blednych.
Ale widze, ze chyba nikt nigdy nie ustawial luzow na zegar ?
A co do podkladek to uwazam, ze tylko przy wymianie ataku. W innym wypadku nie ma mozliwosci przestawienia ustawien fabrycznych.
Co prawda mogą się zęby wytrzec, ale to wiąże sie z wymianą.

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: śr maja 20, 2015 11:16 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
szweraf pisze:
No to zobacz jak fabryka podaje nr części (podkładki)
http://epc.japancars.ru/suzuki/?st=60&l ... x8Zm49PTk5




fabryka podaje wiele podkładek nr 4

ale każda jest powiązana z danym przełożeniem a nie służą do regulacji

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 5:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
To ciekawe ile przełożeń występuje w przednim moście przy silniku 1.6 skoro jest 8 możliwych podkładek do wyboru.
Nie wydaje mi się żeby przy wymianie obudowy z alu na stal wałek siadł idealnie jak w oryginale na tej samej podkładce.
Może mało jeszcze widziałem...


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 2:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Poczytajcie o takich terminach jak: checking distance, preload, backlash, hi pinion. To podstawy.Polska literatura w tym temacie leży

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 8:19 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
biernik pisze:
Z tym, ze ja bardzo nie ufam forom :), w 50% sa same brednie, dlatego koduje tylko 50%informacji, chociaz czasem moze wlasnie te 50% blednych.
Ale widze, ze chyba nikt nigdy nie ustawial luzow na zegar ?
A co do podkladek to uwazam, ze tylko przy wymianie ataku. W innym wypadku nie ma mozliwosci przestawienia ustawien fabrycznych.
Co prawda mogą się zęby wytrzec, ale to wiąże sie z wymianą.


to nie jest taka bajka jak się wydaje - samym zegarem bez wiedzy nic nie zdziałasz.

mostów naustawiałem się dziesiąt i np wczoraj jeden most składałem jakieś 8 godzin !

zegar używasz tylko jak wiesz jaki luz był ustawiony fabrycznie (nieraz jest to wygrawerowane na talerzu i ataku) ale jak zmieniałeś cokolwiek (łożyska, obudowę itp) to może Ci się wszystko zmienić - szczególnie jak zmieniłeś na nowe nie oryginalne łożyska.

Podkładki między atak a łożysko masz co 0.03mm startując od 1.00mm po przez 1.03, 1,06 ; 1,09 .... aż do 1.3mm
dodatkowo jest też nieraz dodatkowa podkładka grubości 0.3 mm czyli razem masz ustawienia co 0,03mm od 1.00mm do 1.6mm
(wczoraj po 6 przestawieniach podkładki wyszło mi 1,48mm - podkładka 1.18 + 0.3)

do tego ustawienia kosza satelitów na boki też wciurme (czyli właśnie ten luz ustawiany zegarem który i tak na końcu musisz sprawdzić w praktyce czyli sprawdzając ślad na talerzu - ja omijam sprawdzanie zegarem który mam bo i tak najważniejszy jest ślad)
Wczoraj wyszło mi że luz "zegarowy" został fabryczny a zmieniłem tylko grubość podkładki ataku z 1.21 na 1.48

Dużo by pisać ale :
geochriss pisze:
...Inaczej mowiac ma być dobry ślad. Regulujesz wałkiem góra dół i koszem lewo prawo. Powodzenia.


Ja też życzę powodzenia
:wink:

PS.
nie załamuj się !
nieraz udaje się ustawić tak, że zegarem dam luz taki jak jest zapisany na talerzu i od razu wychodzi idealny ślad

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2015 9:15 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl