suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 3:23 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 24, 2013 11:38 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lut 11, 2010 4:43 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Mam zamontowany tlumik podobno z golfa GTI, po kilku miesiacach staje sie meczace to pierdzenie. Pytanie do uzytkownikow fabrycznego tlumika, czy jest slyszalny w kabinie? czy jest sens zamienianc?

Druga sprawa, czy komus udalo sie namierzyc dedykowany tlumik do tego silnika, z tego co czytalem to wszyscy dobieraja cos podobnego i montuja.

Zalezy mi na ciszy i sluchaniu radia.

Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lip 24, 2013 9:33 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Z oryginalnym tłumikiem jest cichutko.
Gdzieś na karmelkowej jest sklep z tłumikami i mają do vitary

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 25, 2013 11:30 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lut 11, 2010 4:43 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
Tlumik do tej wersji nie jest produkowany Bosal itd nie robia.

Jako ciekawostka, w ASO jest dostepny na zamowienie, trzeba tylko zaplacic zaliczke. Cena 4600zl to nie zart, cena dotyczy samego tlumika srodkowego.


Na górę
Post: sob lip 27, 2013 5:29 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
JA też szukałem długo i namiętnie, gdzies w Polsce był orginał (chyba chinski) za 500 zł.Kupiłem używkę z gv ,ale trzeba było dużo przerabiac wię gra nie warta swieczki.A po 1,5 roku i ten zaczyna pierdziec .Teraz cos tam zmotam bo o orginale to mozna zapomniec


Na górę
Post: śr sie 28, 2013 12:26 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
evabraun pisze:
Tlumik do tej wersji nie jest produkowany Bosal itd nie robia.

Jako ciekawostka, w ASO jest dostepny na zamowienie, trzeba tylko zaplacic zaliczke. Cena 4600zl to nie zart, cena dotyczy samego tlumika srodkowego.

Nie za sam tłumik, tylko tłumik z kawałem rury specjalnie wyprofilowanej do samego końca. I ten właśnie kawał profilowanej rury wraz z tłumikiem koszuje około 1000 zł, plus drobna prowizja dla ASO (3600) :mrgreen:
Jak znajdziecie zakład we Wrocławiu, który możecie polecić, który zrobi mi tanio i dobrze wydech właśnie od tłumika do 1,6 16V (większa średnica, niż w 8V), to byłbym wdzięczny...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob gru 12, 2015 7:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Stoję powoli przed wizją wymiany wydechów. Wymianę tłumika końcowego planowałem, ale dzisiaj coś mi zaczęło stukać w katalizatorze, przy odpuszczaniu gazu. Chyba coś się w nim pokruszyło.

Stąd moje dwa pytania:
Po pierwsze, uniwersalny katalizator czy jego atrapa dumnie zwana strumienicą?
Po drugie, jaki tłumik? z długiej GV? Czytałem gdzieś, że pasuje po przeróbkach. Dużo z tym zabawy?

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: sob gru 12, 2015 8:29 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Mam końcowy z longa. Nie było dużo roboty.
Skrócić od strony silnika. Przespawać haki i skrócić końcówkę jeśli nie masz ori zderzaka.
Zamiast kata polecam dodatkowy tłumik "w kształcie odpowiednim".

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz gru 13, 2015 11:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
danthe pisze:
Mam końcowy z longa. Nie było dużo roboty.
Skrócić od strony silnika. Przespawać haki i skrócić końcówkę jeśli nie masz ori zderzaka.
Zamiast kata polecam dodatkowy tłumik "w kształcie odpowiednim".


Dzięki, właśnie pamiętam że to Ty go przerabiałeś.
Tłumik taki z długiej GV 2.0 / 2.5 masz?
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Tlumik-ko ... 2C-2.5/930
i do tego taki tłumik, a nie strumienicę?
http://allegro.pl/tlumik-strumienica-w- ... 58177.html

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: ndz gru 13, 2015 1:06 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
DominikLong pisze:
Tłumik taki z długiej GV 2.0 / 2.5 masz?

Kurcze, nie pamiętam czy od V czy GV czy też może to jeden czort.
Lata u mnie od lipca 2014 i jak na razie nie widać oznak zużycia.

Zerknąłem pod podwozie i zauważyłem, że mam złączone na styk za pomocą zaciskowej złączki. Nie wiem jak się ona fachowo nazywa. O taka:
Obrazek
DominikLong pisze:
i do tego taki tłumik, a nie strumienicę?

Coś w tym stylu, tylko musisz dobrać odpowiednią średnicę - inna niż 1.6 :)

ps:
jak już dłubiesz w wydechu to polecam wymiane kolektora na stalowy z GV.
Trzeba kupić z tym kołnierzem przykręcanym, wymienić uszczelnienie, dospawać do kołnierza złączkę elastyczną i cieszysz się niezawodnym wydechem. Sonda lambda pasuje bez problemu. Te żeliwne kolektory lubią pękać w kontakcie z wodą. Dodatkowo są cięższe i mniej drożne.

pps:
nie wiem czy to nie pomyłka w katalogu, ale coś się pojawiło do 3D:
http://www.noweczesci.pl/tlumik-koncowy ... 0160649-0/

pytanie jaka cena i jak bardzo jest niedostępne.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz gru 13, 2015 8:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Dzięki za rady, już wiem co i jak.

Patrząc po tych sklepach, to chyba lepiej od razu przerobić tłumik z GV niż kupić przez neta niby pasujący i go później odsyłać :wink:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: sob sty 09, 2016 6:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Tłumik zamontowany, obeszło się bez problemów :D

Kupiłem tłumik końcowy z długiej GV1 2.0 16V, zamiennik produkcji Polmostrów nr 25.61. Tłumik jest taki sam jak w Vitarze, różni się wszystkimi mocowaniami i długością końcówki. No i jest za długi, więc trzeba by wyciąć ca. 30 cm przy flanszy. Ja wstawiałem tłumik zamiast katalizatora, więc skróciłem tą rurę przy katalizatorze.

Różnice między tłumikami
Obrazek
Obrazek

A tak wyszło na gotowo
Obrazek

Robota to żaden problem, fleks, migomat, trochę czasu i gotowe. Trzeba wyciąć wszystkie mocowania z nowego i starego tłumika. Te ze starego ocyszczamy ze rdzy, spawamy do nowego i gotowe. Myślę że dla typowego "tłumikarza" wstawienie takiego tłumika z GV do V to maks dwie godziny roboty.

Cieszę się, bo wywaleniu zapchanego kata samochód ożył, w końcu czuć te 132 KM :twisted:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl