suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 10:20 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 09, 2016 1:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 07, 2015 10:33 am
Posty: 28
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: 2.0 V6
Model: Long 2.0 4x4
Rok prod.: 1998
Panowie, wygląda na to że będę potrzebował pomocy dobrego mechanika znającego silniki vitary (2.0 v6).
W listopadzie vitke kupiłem w takim stanie, teraz przyszedł czas na ogarnięcie. Otóż - z obu odm w silniku cieknie olej. Czasami jest zmieszany z płynem chłodniczym. "Mechanik" poprzedniego właściciela zamontował do tych odm gumowe wężyki i podczepił gdzieś pod maską plastykową butelkę - dzięki temu olej nie leci pod samochód tylko do butelki, którą trzeba co kilkaset kilometrów opróżniać. Średnio mi się to podoba, a Vitarce pewnie jeszcze mniej.
Auto jest w Zakopanem więc preferowana południowa Polska. Coś proponujecie ?
speey zna się na mechanice dużo mocniej ode mnie i temat w miarę zna - z pewnością z chęcią odpowie na ewentualne pytania :D


Na górę
Post: pt cze 10, 2016 5:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 07, 2015 10:33 am
Posty: 28
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: 2.0 V6
Model: Long 2.0 4x4
Rok prod.: 1998
Nikt nic ?


Na górę
Post: śr cze 15, 2016 2:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 07, 2015 10:33 am
Posty: 28
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: 2.0 V6
Model: Long 2.0 4x4
Rok prod.: 1998
Podbijam ;)


Na górę
Post: śr cze 15, 2016 10:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Co tu dużo mówić, walnięta uszczelka pod głowicą, płyn miesza się z olejem, ciśnienie w układzie smarowania się zwiększyło to wyrzuca odmą olej wymieszany z płynem chłodnicznym.

P.S dodam że zapewne ubywa ci sporo oleju i płynu chłodniczego, dodatkowo w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia na powierzchni pojawiają sie oczka oleju (uciekło mi jak to nazwać poprawnie :P ) możliwe że jeszcze z wydechu widać białawo niebieskawy dym, niekoniecznie mocny, ale czuć zapach takiej chemii lub palonego oleju silnikowego.


Prosty werdykt - do wymiany co najmniej uszczelka pod głowicą + planowanie głowicy o ile nie ma więcej kwiatków, ale wątpie że zawory nie dostały po nosie (mechanik pewnie sprawdzi i przy planowaniu głowicy powinno to być zrobione) i świece też na bank do wymiany(lub świeca, ale lepiej komplet bo to grosze)

Pozdrawiam.


Na górę
Post: śr cze 15, 2016 11:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Jeżeli twierdzisz że miesza się płyn z olejem,to dlaczego ma być zwiększone ciśnienie w układzie smarowania skoro płyn/ciecz chłodząca ma mniejszą lepkość od oleju- chyba ciśnienie powinno spaść. Ciśnienie w ukł.smarowania nie zależy od ilości oleju krążącego w tym układzie,ale od jakości-lepkości.
Jeżeli uważasz że w zbiorniczku pojawiają się oczka oleju to znaczy że wg Ciebie uszczelka jest uszkodzona w okolicach kanału olejowego który idzie do głowicy, gdzie olej pod ciśnieniem przebija się do układu chłodzenia - w układzie chłodzenia jest około 0,9-1,1 atm a w ukł.smarowania to na wolnych obrotach jest 0,9 , a w czasie normalnej pracy sprawnego silnika 4-5 atm, czyli ile sekund/minut potrzeba żeby przepompować olej z ukł.smarowania do ukł.chłodzenia ?
Zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej najczęściej jest spowodowane zbyt dużym przedmuchem spalin na dół silnika - mogą być padnięte pierścienie uszczelniające na tłokach - wytarte,zapieczone,przegrzane- wersja do wyboru :wink:
W przypadku uszkodzenia uszczelki
-między ukł.chłodzenia a kanałami spływowymi oleju - poziom oleju podnosi się na bagnecie,
-między ukł.chłodzenia a komorą spalania - kopci na biało,para wodna -jednoznacznie wiadomo po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość spalin ogólnie dostępnym testerem do tego.
Niebieskie spaliny o których piszesz,to dym z oleju - padnięte pierścienie zgarniające albo liche uszczelniacze zaworowe (w niektórych przypadkach umierająca turbina)
Coś nie wszystko pasuje w tym werdykcie.
ps. od czego miały by ucierpieć zawory ?
pzdr

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt cze 17, 2016 9:08 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Jeśli jest walnieta uszczelka pod głowicą i przez to miesza się chłodniczy z olejem i dodatkowo któryś z cylingrów wali też w ten układ to ciśnienie w układzie olejowym i chłodniczym sie zwiększy przez co może wywalać olej odmą. Jeśli było by tak że uszczelka była by walnięta tak jak piszesz pomiędzy poszczególnymi układami które opisałeś to prawda, ale jeśli uszczelka padła pomiędzy trzema układami to może być tak jak pisze, spotkałem sie już z tym że wywalało olej z płynem przez odme (w spalinach nie było czuć ani palonego oleju ani chłodniczego z białym dymem, jedynie jak sie przegazowało auto to były efekty zapachopwo wizualne) i winna właśnie była uszczelka która była tak wywalona że komora spalania, układ chłodzenia i kanały oleju były połaczone. Nie mam 100% pewnosci bo w sumie praktycznie nigdy nie ma tym bardziej że auta sie na oczy nie widzi. Zasugerowałem co wiem, a co do zaworów to widziałem jak czasem wyglądaja zawory po tym jak walneła uszczelka, nie ma tragiedi to prawda bo dla wielu to żadne uszkodzenia ale przy okazji remontu głowicy warto sie zaworami zająć, takie moje zdanie, lepiej to sprawdzić, ewentualnie zrobić i mieć spokój.


Na górę
Post: ndz cze 19, 2016 10:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 07, 2015 10:33 am
Posty: 28
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: 2.0 V6
Model: Long 2.0 4x4
Rok prod.: 1998
Dzieki za odpowiedzi, bo juz zacząłem wątpić ze ktoś pomoże :)
Mieszanie sie chłodniczego z olejem - faktycznie to występowało. Z odm mam poprowadzone partyzanckie wężyki do butelki zamocowanej pod maska (zeby na ziemie nie chlapalo) i przy opróżnianiu tego pojemnika faktycznie widziałem prócz oleju jakaś inna biała ciecz - kolega zasugerował ze to wlasnie płyn chłodniczy. Prócz oleju płyn chłodniczy tez schodził. Zima wydaje mi sie ze problem był duzo większy, teraz, gdy sie ociepliło jest jakby lepiej (mniej schodzi oleju i chłodniczego).
Świece ostatnio wymieniałem. Ja sie nie znam ale osoba w której towarzystwie to robiłem twierdziła ze stare świece były okej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl