Jacky X pisze:
Trudno powiedzieć ile jak się nie widzi auta. Tyle ile trzeba. Ale do Gdańska nie jadę
. Ostatnio byłem w Zagórzu pod Chrzanowem- auta nie ma choć ogłoszenie jest do tej pory a potem pojechałem zobaczyć GV cabrio w Nowym Sączu. Cały dzień w plecy, kilometrów nawaliłem , efekt mizerny.
Napiszcie coś więcej koledzy o diesli HDI 2004-2005. Ma DPF, jak wtryski i turbina ?
PS. Póki co żałuję jednej sztuki tylko. Nie zdążyłem dojechać i "poszła" w jeden dzień. 2005 rok , 13tys i kosmetyczne uszkodzenia karoserii.
No więc tak. HDI. Po ogarnięciu swojego, mogę powiedzieć, że to całkiem spoko motor. Z XL7 daje radę mimo, że ma chyba 250kg wincyj do ciągnięcia
Okazało się, że poprzedni właściciel nie przejmował się zbytnio co tam się pod maską dzieje. Dziura w IC, nie dokręcone przewody powietrza i kilka innych pierdół. Do tego serwis któryś musiał zablokować jedno z pocisnień i już auto nie jechało jak powinno. Teraz jest ok.
Mój ma nalatane 196tys, wtrysków i turbiny nie ruszałem póki co. Zaczyna pocić się pompa CR.
Demon to to nie jest, ale jeździ się sprawnie.
DPFa brak, dwumasy brak (zestaw sprzęgła LUC z wymianą ok 1300PLN), ok 500PLN za regenerację wtrysku w serwisie Bosch, regeneracja pompy ok 1000PLN.
Z upierdliwych rzeczy.
Plastikowy kolektor z klapą (nie mam pojęcia jak to się zwie) między IC a kolektorem ssącym- z mojego sączył się olej i pół silnika było zarzygane od tyłu. Nowy ok 350PLN na alledrogo.
Wymiana oleju (o ile wymieniasz sam) jest trochę niewygodna. Trzeba poluzować zbiornik płynu, żeby się dostać do filtra oleju (od góry) i chyba nie ma opcji, żeby go odkręcić nie brudząc niczego
Podsumowując. patrząc na inne dizle z tego okresu, ten chyba jest dość pancerny. W końcu montowali go w całej gamie modeli aut od PSA, fordach i volvo (z jakimiś tam modyfikacjami)
Spalanie średnie mi wychodzi 9.2 z ostatnich 22000km min na trasie 7,8 max na autostradzie 14.