W związku z zabudową w suce 2-go alternatora 120 A i odbyciu próbnej jazdy na goraco kilka uwag.
Akumulator Optima 55 Ah ,alternatory : Sukowy 50 A i Valeo 120 A
połączone równolegle przez bezbieczniki (na wyp. awarii).
Napięcie na instalacji po przekroczeniu 1200obr 14,4 V , na wolnych obrotach bez obciążeń 13,6 v.
Prąd ładowania początkowo po kilku rozruchach i próbach instalacji i świateł (aku troszkę wyładowany) poszło ponad 45 A gby po minucie zejść do 25 A i po dłuższej pracy i osiągnieciunap 14,4 V zejśc na 2-3 A.
Przy pracy na obciążeniu i obrotach 2000 (obciążenie to włączenie wszystkich świateł ok 40A i wyciągarki na luzie ok 90A napięcie w instalacji mam na poziomie 13,9v
Po przejechaniu ok 20 min akumulator zimny ,czyli nie przeładowuje.
Zdolność wchłaniania prądu przez optimę ogromna.
Ciekawi mnie pobór prądu po wypompowaniu aku do 10,5V , a nawet do 10 V pod obciążeniem ,z uwagi na spadek na oporze wewnętrznym,
Z danych optimy wynika że bestja potrafi przyjąć ponad 100 A.
Drugi alternator ma dorobione większe koło i na wolnych obrotach prawie nie ładuje, ale za to obciąża pasek mniejszym momentem , a na tym pasku wisi jeszce wspomaganie .