suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 9:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 18, 2009 9:31 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
nie zamarzło, Viertarka dzielnie pokonywała zaspy :twisted:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt gru 18, 2009 10:49 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
bodzio23 pisze:
zanim odpalisz pomachaj lewarkiem troszke :wink:
a gwoli przypomnienia zanim przekrecicie stacyjke dobrze jest włączyć na chwile światła coby aku sie obudził delikatnie, a nie od szoku :mrgreen:



Eeeee - dobre? Hmmm.. A umiesz uzasadnić? Bo coś mi się wierzyć nie chce :roll:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt gru 18, 2009 11:13 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
kosciej pisze:
bodzio23 pisze:
zanim odpalisz pomachaj lewarkiem troszke :wink:
a gwoli przypomnienia zanim przekrecicie stacyjke dobrze jest włączyć na chwile światła coby aku sie obudził delikatnie, a nie od szoku :mrgreen:



Eeeee - dobre? Hmmm.. A umiesz uzasadnić? Bo coś mi się wierzyć nie chce :roll:

Takie "rozbudzenie" aku jest OK. To nie jaja. Teraz nie uzasadnię ale kilkakrotnie słyszałem (szkoła i magicy od aku) o wcześniejszym rozruszaniu aku, a dopiero męczenie prądem rozruchowym.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: sob gru 19, 2009 11:19 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Teoria tego jest taka ze wzbudzasz maly pobór pradu z aku (czyli zaczyna fulkcjonowac, elektronki lataja, zaczyna sie grzac) i dopiero pozniej wlanczas zaplon (duzy pobor pradu) jak aku jest juz "lekko rozhulany".

Podobna teoria sie sprawdza przy odpalaniu auta na kablach
Zapinasz kable kiedy auto "zapalajace" jest na chodzie, musisz odczekac kilka minut zanim aku auta "zapalanego" sie lekko podladuje i róznica napiec zmaleje. Robi sie tak, zeby nie wykonczyc aku auta "zapalajacego"

Czy to ma sens - nie wiem. Teoria z lat 70,80-tych gdzie byla troszke inna technika i slabsze aku

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: pn sty 18, 2010 9:25 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
sla66 pisze:
kosciej pisze:
bodzio23 pisze:
zanim odpalisz pomachaj lewarkiem troszke :wink:
a gwoli przypomnienia zanim przekrecicie stacyjke dobrze jest włączyć na chwile światła coby aku sie obudził delikatnie, a nie od szoku :mrgreen:



Eeeee - dobre? Hmmm.. A umiesz uzasadnić? Bo coś mi się wierzyć nie chce :roll:

Takie "rozbudzenie" aku jest OK. To nie jaja. Teraz nie uzasadnię ale kilkakrotnie słyszałem (szkoła i magicy od aku) o wcześniejszym rozruszaniu aku, a dopiero męczenie prądem rozruchowym.


Przepływ prądu rozgrzewa aku które przy wyższej temperaturze da więcej A tyle teoria którą slyszłem, ale jakoś mnie nie przekonuje :mrgreen: . Kręcenie rozrusznikiem rozgrzewa mocniej :mrgreen: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn sty 18, 2010 11:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Ja tam odpał zawsze ten sam :mrgreen:
Nawiew odpalony na 2jeczke i szyba tylna (GV I).
Długo nie kręce :mrgreen:
Swoją drogą chyba zrobię zdjęcia mojego aku bo jest chyba ewenemetnem na skalę światową :lol: .
Nie jestem pewny ale wygląda na to że to oryginał od urodzenia autka (więc od 1999 :roll: ) i ładzia aż miło a w środku nic(w aku) :mrgreen: (wykończyć go nie mogę ).
No chyba że tu powietrze jest jakieś sprzyjające czy co :lol:
ps.autko bez wind i dodatkowego oświetlenia ale używane jako dawca energii do lapka,ładowarek itp.

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 2:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
U mnie też przymarza lewarek - ale jest jeszcze jeden problem.
Nie wiem czy te objawy mają związek ze sobą, ale jak samochód jest zimny to coś wyje z okolic przodu/środka auta (trodno to sprecyzować)

Napęd to nie jest bo po rozpięciu sprzęgiełek i włączeniu 2h również wyje. dźwiek zalezy jedynie od prędkości - tylko że czasem jest a potem znika, potem znowu się pojawia itd... Podczas półgodzinnej trasy w obecnych warunkach nie ustaje. Dobrze jest jak jadę rano do pracy i wyjeżdzam z w mierę ciepłego garażu - wtedy nie hałasuje.

Olej nie był zmieniany... napewno to zrobię ale zastanawiam się czy może to oznaczać jakąś inną awarię???

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 8:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2008 11:36 pm
Posty: 30
Lokalizacja: OPOLE
kacjen pisze:
U mnie też przymarza lewarek - ale jest jeszcze jeden problem.
Nie wiem czy te objawy mają związek ze sobą, ale jak samochód jest zimny to coś wyje z okolic przodu/środka auta (trodno to sprecyzować)

Napęd to nie jest bo po rozpięciu sprzęgiełek i włączeniu 2h również wyje. dźwiek zalezy jedynie od prędkości - tylko że czasem jest a potem znika, potem znowu się pojawia itd... Podczas półgodzinnej trasy w obecnych warunkach nie ustaje. Dobrze jest jak jadę rano do pracy i wyjeżdzam z w mierę ciepłego garażu - wtedy nie hałasuje.

Olej nie był zmieniany... napewno to zrobię ale zastanawiam się czy może to oznaczać jakąś inną awarię???


jak zacznie wyć to otwórz maske i sprawdz u góry plastikową osłone rozrządu czy nie ociera o pasek , u mnie było to przyczyną wycia i tez ocierało tylko wtedy gdy był mróz

_________________
vitara 1.6 8v


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 8:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
a wiecie może co może być przyczyną ( nie w vitarze w xsarze 1.9 Diesel ) tego ze jak postoi dłużej na zimnie tak z 6h to zapala mi jakby chciał a nie mógł ... zanim zapali to musze go potrzymac gazu dodawać i jak zapala to wylatuje biały dym ksztusi sie nim dopiero wejdzie na obroty jak wywali całe to gówno z siebie .. czego to może być przyczyna ? w lato nie ma tego problemu zapala na dotyk...

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 8:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
MArcin_2 pisze:
kacjen pisze:
U mnie też przymarza lewarek - ale jest jeszcze jeden problem.
Nie wiem czy te objawy mają związek ze sobą, ale jak samochód jest zimny to coś wyje z okolic przodu/środka auta (trodno to sprecyzować)

Napęd to nie jest bo po rozpięciu sprzęgiełek i włączeniu 2h również wyje. dźwiek zalezy jedynie od prędkości - tylko że czasem jest a potem znika, potem znowu się pojawia itd... Podczas półgodzinnej trasy w obecnych warunkach nie ustaje. Dobrze jest jak jadę rano do pracy i wyjeżdzam z w mierę ciepłego garażu - wtedy nie hałasuje.

Olej nie był zmieniany... napewno to zrobię ale zastanawiam się czy może to oznaczać jakąś inną awarię???


jak zacznie wyć to otwórz maske i sprawdz u góry plastikową osłone rozrządu czy nie ociera o pasek , u mnie było to przyczyną wycia i tez ocierało tylko wtedy gdy był mróz


No tak ale to wycie jest powiązane z prędkością, a nie z obrotami silnika - tzn: wyje na luzie tak samo i tylko podczas jazdy/toczenia się z prędkością powyżej 10km/h.
a teraz ciekawostka: włączyłem na postoju 4H ze sprzęgiełkami na FREE i po ruszeniu nie wyło. Bebechy się kręcą nie napędzając kół. Tak sobie myślę ze może to coś w piaście?? Jak półośki stoją to wyje a jak się kręcą to nie...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 9:47 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Masz wyrobioną tuleję w piaście,tą w której ułożyskowany jest przegub,częsty numer.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 9:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Tuleja jest wymienna czy poszukać piasty? Zaznaczam że piasty pamiętają jeszcze czasy z przed zakupu mojej vitary - a to oznacza korozję i to ostrą.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 11:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 11, 2009 8:53 am
Posty: 39
To jeszcze ja cos dodam o aku ..
Mam tylko gaz w vitarze i gdy temp spadla do -8 , -10 to nie moglem zapalic nawet gdy podpinalem prostownik i kable.
Ale kiedy wymienilem na nowy aku Centra to pali nawet przy -15"C :mrgreen:


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 12:46 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Dziś tez
miałem problem z odpaleniem. Aku nowe (ale małe 55ah) centra,
lądowanie ok, wystarczyło ze zmieniłem aku na 120ah zelowy i poszedł od strzała

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: ndz sty 24, 2010 6:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
moja viertarka dzisiaj polegla :( nie odpala. rozrusznik ledwo kreci za pierwszym przekreceniem kluczyka, a po drugim i trzecim razie to juz ledwo ledwo i tym bardziej nie ma szans na odpalenie.
zaluje, ze nie mam garazu dla mojej viertarki :(

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl