suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 10:52 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 09, 2009 9:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Witam mam pytanie czym (farba lub inny srodek) najlepiej można zabezpieczyc przed rdzą podwozie auta.


Na górę
Post: czw kwie 09, 2009 9:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Najpierw czerwoną tlenkową,jako podkład,a potem na to biteks,lub coś lepszego do konserwacji podwozi

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw kwie 09, 2009 10:44 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ja jak rzeźbie sobie garażowo, to daje podobnie jak Przemas601, ale pomiędzy tlenkową, a bitex, daje chlorokauczuki 2x ;-) (podkład chlorokauczukowy a na to nawierzchniowa chlorokauczokowa).
W sumie najlepiej polakierować fachowo + bitex ... ale chyba przerost formy nad treścią.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr kwie 29, 2009 12:20 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek pisze:
tlenkowa + bitex to dwa najgorsze srodki jakie mozna kupic.
tego sie uzywalo 30 lat temu gdy nie bylo specjalizowanych srodkow

a co innego, ale na pędzel? do drobnego mazania? :?

a tak przy okazji:
- stal ma już setki lat ... jakoś nikt nie robi (prawie) samochodów z materiałów np. z włóknami węglowymi, albo np. z aramidów ... dlaczego? w końcu to nowa technologia
- stal _nierdzewna_ ma już ponad 100 lat historii :mrgreen: więc po co ten temat w ogóle? i po co coraz to lepsze materiały do zabezpieczania stali, która znika w oczach? :mrgreen:

Odp: ... biznes Panie ... biznes ... cała maszynka się kręci na tejże korozii - po prostu nie opłaca się robić rzeczy trwałych, czas życia produktu musi być krótki.

PS: farby epoksydowe mają już 50 lat ... ;) ... a są aktualnie wychwalane jako super nowoczesne :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lut 15, 2010 11:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Myślałem o Hammerite teraz po zimie. A co sądzicie o zabezpieczeniu wewnątrz profilu ramy.


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 8:59 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
firemann pisze:
Myślałem o Hammerite teraz po zimie.


Odpuść sobie - to chyba najgorszy z możliwych wyborów

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 5:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
myślałem o chlorokauczuku i bitexie. Sam nie wiem co?


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 6:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 11, 2009 8:53 am
Posty: 39
Ja tez sie zastanawiam czym pomalowac..
Fajnie ze mam bialy baranek pod spodem to widac or razu rdze :)

A podklad szary to to samo co ta tlenkowa czerwona?

Zastanawiam sie jak by farba do malowania mostow pomalowac i na to bezbarwny i baranek co myslicie?


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 10:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 09, 2009 8:46 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Mysłowice
Pozwolę wtrącić moje 5 groszy, obecnie jestem na etapie ramy, rocznik 2000 po wypiaskowaniu, miałem podobny dylemat, popytałem, podzwoniłem i co zrobiłem pomalowałem dwuskładnikowym epoksydem EPINOX 77 po dwóch dniach szczotka na szlifierce tylko toto rysuje po tygodniu jak się utwardzi można młotem prac i nie zejdzie. Bardzo fajna powłoka się tworzy gładziusieńka, nic nie powinno się kleić do tego, a co do środka chyba fluidol bo zakamarków jest pełno a to dobrze penetruje.


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 10:31 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Epinoxem malowałem kule w moście,jest doskonały. Pod niego kładłem jeszcze podkład epoksydowy,nie jest to najtańsze rozwiązanie,ale skuteczne. Chlorokałczuk jest słaby,przez mikro pęknięcia woda potrafi wejść pod farbę i koroduje sobie nie widocznie. Konserwacja ramy o tej porze roku to nie jest dobry pomysł,wypadało by się pozbyć soli z wnętrza.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt lut 16, 2010 11:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Oki dzięki myślałem też o farbie okrętowej.


Na górę
Post: śr lut 17, 2010 7:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:09 am
Posty: 100
Lokalizacja: Olkusz
WItam najpierw trzeba tez zakonserwowc od srodka bo od dolu zborimy puszke a z gory nam zje blaszke, najlepszy jest taki jak wosk nie pamietam juz nazwy tej mazi caly czas nie twardnieje wiec nie peka i nie ma tak ze popeka od mrozu w zimie złapie wode a na lato sie zaleje i woda zostanie z blacha.

_________________
Ewelka ;)


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 11:24 pm 
Oj panowie gdybazie. Jakoim farba podkładowa epoksyd albo tlenkowa cortizon albo akryl na rdze polrust a inne rusty to o dupe... Potem baran ale lekko a potem impregnacja barana jak kto woli bitex (najtańszy ale robi)kupe bardzo drogich najczęściej amerykanskich prod...Albo poliuretan taniej. Co do pęknięć chlorokałczuku pierwsze słysze tak miękki lakier i pęknięcia :?:


Na górę
   
Post: czw cze 10, 2010 8:14 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
wieniovitara pisze:
Oj panowie gdybazie. Jakoim farba podkładowa epoksyd albo tlenkowa cortizon albo akryl na rdze polrust a inne rusty to o dupe... Potem baran ale lekko a potem impregnacja barana jak kto woli bitex (najtańszy ale robi)kupe bardzo drogich najczęściej amerykanskich prod...Albo poliuretan taniej. Co do pęknięć chlorokałczuku pierwsze słysze tak miękki lakier i pęknięcia :?:


...albo ja mam problemy z czytaniem, albo leTko to niezrozumiałe :shock: :shock: :shock:
Cztery razy czytałem i gdybym nie wiedział o co biega, to bym się nie domyślił :)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 12:43 pm 
Wyjaśnić coś. Cały dzień pod autem robi swoje...


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl