suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 10:53 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 09, 2010 8:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
Witam
Na początku może przedstawię się. Nazywam się Michał i jestem z Cieszyna. Miesiąc temu kupiłem Vitarę cabrio 1,6 z 1997 roku. Trafiła mi się naprawdę fajna i zadbana sztuka. A zakup był podyktowany z tym, że okresowo dojeżdzam do pracy w góry i muszę jeździć leśnymi dróżkami (np. gdzie ściagają drzewo). Podczas testów na takich dróżkach auto sprawuje się wyśmienicie tylko jest jedno ale. Co jakiś czas zahaczam tłumikiem o kamienie. Nie zwaracałem na to uwagi przy zakupie ale wydaje mi się że mam bardzo nisko tłumik. Jest on na wysokości 16,6 cm od ziemi i jest najniższym punktem pojazdu. Z kolei ramę mam na wysokości 23 cm od ziemi i nic nie wystaje pod nią z wyjątkiem tłumika właśnie (jeszcze jest środkowa część osi ale ona ma małą powierzchnię i nie zawadza). I tu mam pytanie. Czy jest to standardowa wysokość na jakiej znajduje się tłumik w seryjnej produkcji? Pytam się bo porzedni właściciel wymieniał tłumik pół roku temu i może jest źle (za nisko) zamocowany. No i rodzi się pytanie czy można "podnieść" autko nie robiąc liftu. Liftu (nawet takiego soft) nie chcę robić bo auta nie będę używał w typowym terenie czy rajdach. A poza tym występuje dużo komplikacji po i przed liftowych :lol: (krzywe springi, dobór amorów, dystansów, jakieś stuki i puki, sierżanty itp). Zastanawiam się nad podniesieniem tłumika. W mojej witce jest sporo miejsca między podłogą a tłumikiem (jakieś 5 cm). Ewentualnie kupic jakiś bardziej płasszy tłumik. Albo kupić płaski tłumik i go jeszcze ponieść zostawiając 2-3 cm przestrzeni między podłogą a tłumikiem. Co myślicie o takim rozwiązaniu. Jest to poprawne rozwiązane czy niedopuszczalne i konieczny jest lift. Wydaje mi się, że gdyby tłumik był wyżej o te 5 cm to rozwiązałoby mój problem. A jeszcze uprzedając ewentualne pytania to w aucie mam oponki 255/60/15 (takie były orginalne - Vitara z Niemiec).
Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
podnieś auto na podnośniku, to jedyny chyba sposób podniesienia vitary bez liftu :mrgreen: :mrgreen:


p.s. i zaraz dostaniesz zje@kę ,że powitania są gdzie indziej :mrgreen: :mrgreen:

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
davejr pisze:
podnieś auto na podnośniku, to jedyny chyba sposób podniesienia vitary bez liftu :mrgreen: :mrgreen:


p.s. i zaraz dostaniesz zje@kę ,że powitania są gdzie indziej :mrgreen: :mrgreen:


Tylko jak jeździć z takim podnośnikiem :?: :D

A powitanie zaraz umieszczę w odpowiednim wątku.


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:40 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
najprościej podnieść vitarę można używając lewarka :mrgreen:
a tak na serio wymień tłumik bo i tak prędzej czy później go urwiesz a jak jeszcze vitara za nisko to niestety jakiś lifcik trza zrobić chyba że złożysz oponki o wiekszym profilu

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:42 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
oooo davejr mnie wyprzedził z tym podnoszeniem

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
A te oponki to zmień koniecznie

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:45 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
linkin70 pisze:
oooo davejr mnie wyprzedził z tym podnoszeniem


byłem szybszy o jakieś 6 min :mrgreen: :mrgreen:

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
michalstec pisze:
... A poza tym występuje dużo komplikacji po i przed liftowych :lol: (krzywe springi, dobór amorów, dystansów, jakieś stuki i puki, sierżanty itp).



takie rzeczy występują tylko przy zawieszeniach samorobnych, jak kupisz zawieszenie dedykowane (droższe) to nie musisz się o komplikacje obawiać...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
po co gościowi ome jak bedzie jezdzil po lesnych drozkach? :mrgreen:

opony o większym profilu (i węższe)
podkładki pod sprezyny

to bym radził:)

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
... i wystarczy :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 8:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
BARTEK W. pisze:
A te oponki to zmień koniecznie

Też nad tym myślałem. Tylko na felgach mam nowe szosówki (mają niecałe 2 miesiące) i dodatkowo sprzedawca dołożył mi jednoroczne opony terenowe Brdigestone też o tym samym wymiarze. Więc musiałbym kupić nowe fele i opony a w kasie jak na razie pustki na takie inwestycje :(
Myślę o wycięciu samego tłumika i wstawieniu jakiegoś bardziej płaskiego i do tego wyżej. Czy np. na przeglądzie nikt nie przyczepi się do takiej przeróbki.


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 9:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
możesz śmiało przerobić tłumik

ale za tą samą kasę podniesiesz o troszke auto podkładkami.
I dzielnosc terenowa się zwiększy, a nie tylko zmienisz najniższy punkt auta.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 9:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
KonarskiS pisze:
podkładki pod sprezyny

to bym radził:)


"Włożenie dystansów (podkładek) gumowych nad sprężyny jest rozwiązaniem bardzo prostym, ale niestety autko z takim zawieszeniem poza lekkim zwiększeniem wysokości nad ziemią niewiele zyskuje, a traci na wykrzyżach. Skok zawieszenia zmniejsza się, szybko osiągając kres możliwości rozciągnięcia się amortyzatorów" Chyba, że w moim przypadku to wystarczy (jeżdzenie po dróżkach). Coś chyba widzę ze bez liftu ani rusz.


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 9:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
No to daj z tyłu dłuższy amortyzator minimalnie a z przodu obróc mocowanie amorka.

Jeździłem naprawdę sporo seryjną vitką na 255/60 po wyjebach i piaskach (błoto rzadko) i szybko postanowiłem nieco zwiększyć prześwit :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 9:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
KonarskiS pisze:
No to daj z tyłu dłuższy amortyzator minimalnie a z przodu obróc mocowanie amorka....

To moja pierwsza terenówka i nie wiem czy samemu to potrafię zrobić. Co prawda kiedyś malucha rozbierałem i składałem ale to to tylko "lepsza dorożka" :mrgreen:
Może zlecić to jakiemuś warsztatowi. Tylko jest obawa czy zrobią to dobrze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl