suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 11:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 14, 2010 6:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:08 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
Ale te sprężyny Drobinsons'a nie są HD, zwykłe (trudno powiedzieć jakie są w stosunku do standartowych) Fakt faktem oszczędza sie te 400 zł... Zależy mi też na tym żeby nie wykosztować sie jakoś strasznie.


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 10:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
to zrób merc/samara...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 8:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
mcj_o pisze:
Ale te sprężyny Drobinsons'a nie są HD, zwykłe (trudno powiedzieć jakie są w stosunku do standartowych) Fakt faktem oszczędza sie te 400 zł... Zależy mi też na tym żeby nie wykosztować sie jakoś strasznie.


Wszystkie sprężyny które dają lift do 50mm są wzmocnione w porównaniu do oryginału czyli rzecz można HD. Ów sprężyny do Vitary mają taką samą ilość zwojów, identyczną wysokość w stanie wolnym jak seryjne. Różnica między seryjną sprężyna a Dobinsons, Ironman Old Man Emu polega na grubości drutu z jakiego są zrobione


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 10:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Miałbym mała prosbe do kolegii @eskapada. Jest możliwość podesłania katalogu Trail Mastera albo podanie linku do takowego. Chodzi mi głownie o wymiary sprężyn(średnica drutu, wysokość, średnica sprężyny)

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 7:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
jezeli juz ktos chce zainwestowac w firmowe zawieszenie to chyba tylko calmini tutaj bedzie robic najlepiej,
bo trzeba pamietac ze same sprezyny i amory to nie wszystko a tylko calmini daje dluzsze wachacze i innego sierzanta,
Ostatnio widzialem dwie vitary na tym zestawie z czego jedna jezdzilem
robi swietnie !
jedna z tych vitar w byczynie na extrimie bez wiekszego cisnienia z 30 zalog ukonczyla 2H razem z 4 ( chyba ) innymi samochodami ;)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 7:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Calmini ma słabe sprężyny i amory
a jeśli chodzi o wahacze i sierżanta to jest polcalmini
więc nie widzę sensu wydawania takiej kasy :lol:
A springi można sobie ukręcić samemu, tak jak robił to jankins


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 8:46 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
no wiadomo sa alternatywy :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt maja 18, 2010 6:46 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
Robsik pisze:
Calmini ma słabe sprężyny i amory
a jeśli chodzi o wahacze i sierżanta to jest polcalmini
więc nie widzę sensu wydawania takiej kasy :lol:
A springi można sobie ukręcić samemu, tak jak robił to jankins


Podzielam Twoją opinie. Jakość amortyzatorów jest straszna :roll:


Na górę
Post: śr maja 19, 2010 11:48 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
Mam zawieszenie IRONMAN (amory + sprężyny) i nie polecam. Auto strasznie twarde. Po czarnym jeździ się przyjemnie (dopóki nie ma dziur), ale teren to porażka. Autko przygotowuje do długiej wyprawy wakacyjnej i mam nadzieję, że przy dużym stałym obciążeniu sprawdzą się twarde sprężyny...

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: śr maja 19, 2010 11:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
detrytus pisze:
Mam zawieszenie IRONMAN (amory + sprężyny) i nie polecam. Auto strasznie twarde. Po czarnym jeździ się przyjemnie (dopóki nie ma dziur), ale teren to porażka. Autko przygotowuje do długiej wyprawy wakacyjnej i mam nadzieję, że przy dużym stałym obciążeniu sprawdzą się twarde sprężyny...


a jakie masz autko?

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: śr maja 19, 2010 12:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
A, no tak, nie każdy musi wiedzieć:). Vitara 3d 1.6 16v 95r

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: czw maja 20, 2010 9:54 am 
A jak sobie dobrałeś te sprężyny :?:


Na górę
   
Post: czw maja 20, 2010 12:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
Pewnie w tym problem właśnie, że źle dobrałem. W sklepie, gdzie zamawiałem zapytali się co planuję jeszcze zmotać, a ja na to, że stalowe zderzaki, bagażnik dachowy, wyciągarka(poniosło mnie trochę:)) no i pan stwierdził, że w takim razie to najlepiej wstawić sprężyny z longa(powiedział, że mają taką samą charakterystykę pracy jak do krótkiej tylko są dłuższe, więc nie siądą tak bardzo)... A ja się zgodziłem. Potem doczytałem jak to jest z tymi sprężynami i rzeczywiście na przód do krótkiej ma 280mm długości i 16mm drut, a do długiej ma 290mm i też 16mm drut. Natomiast z tyłem jest trochę inaczej: krótka 345mm i 12mm, a long 340mm i 13mm. Wydaje mi się jednak, że nie zależnie od tego do jakiego modelu byłyby sprężyny to byłoby za twardo.

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: pt maja 21, 2010 9:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
Dojrzałem do decyzji o zmianie sprężyn na merc+felicja. Teraz pytanie, czy amortyzatory ironman sprawdzą się w takiej konfiguracji? Czy obracać mocowanie przednich amorków(ironman są dłuższe od oryginałów)? A może najlepiej wypieprzyć tą całą pomyłkę nazwaną IRONMAN i zrobić wszystko zgodnie z opisem na forum? Proszę o radę bo sam już nie ogarniam. A może jakieś inne sugestie jak wykorzystać to co jest?

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: pt maja 21, 2010 9:31 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 653
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Rób jak forum każe, irony i tak wytłuczesz, a skoro sprężyny forumowo montujesz to idź już dalej tym tropem i amory też customowe zamontuj.

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl