suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 15, 2025 5:48 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 732 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 11:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 7:04 pm
Posty: 516
Lokalizacja: w-wa
Tracker" zmuś" Sławka żeby je namierzył to będziesz zadowolony i dla potomnych będzie :idea:

_________________
michal_cobra
vitara 1.6 8v LPG, Stalowy zderzak + Escape
Lift calmini 2 + 2 cala, LSD, Simex 30"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 11:09 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
teraz na topie samara jest :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 11:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 7:04 pm
Posty: 516
Lokalizacja: w-wa
slaw pisze:
teraz na topie samara jest :lol:


Jak widzę jak ładnie się układa to podziękuje :wink:
A skoda jest suuuupeeeer.

_________________
michal_cobra
vitara 1.6 8v LPG, Stalowy zderzak + Escape
Lift calmini 2 + 2 cala, LSD, Simex 30"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 3:49 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
poszukałem u siebie i ja
przednia sprezyne z merca podciełem 1.5 zwój na dole i 0,5 zwoja tego płaskiego na górze tak zeby w górnym mocowaniu te pół zwoja było ustawione na zewnatrz a potem poziom samocchodzu ustawiam za pomocą gumek w gniazdo

tylna od samary 1 zwój ale te oznaczone na zielony koolor

dystans pod sierzanta 50 mm
dystans na wał tylny 1 cm

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 5:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
poszukałem u siebie i ja
przednia sprezyne z merca podciełem 1.5 zwój na dole i 0,5 zwoja tego płaskiego na górze tak zeby w górnym mocowaniu te pół zwoja było ustawione na zewnatrz a potem poziom samocchodzu ustawiam za pomocą gumek w gniazdo

tylna od samary 1 zwój ale te oznaczone na zielony koolor

dystans pod sierzanta 50 mm
dystans na wał tylny 1 cm

Szkoda że nie wiedziedzałem tego wszystkiego co tu opisujecie przed zabraniem się do roboty.
Po dzisiejszych testach stwierdzam:
1. Dobijanie przodu na szybko przejechanych dziurach
2. Obcieranie tylnych spreżyn na wykrzyżach
ale możliwości terenowe się poprawiły, cieszą mnie zwłaszcza wykrzyże.
Cóż chyba czeka mnie poprawka. :cry:
Ale może innym będzie łatwiej. :)

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 5:50 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
wiesz to tez jest tylko podpowiedz bo wezmiesz springi innej firmy albo innego merca i cenzura ja kupuje w od jednego producenta i moge w ciemno ciac

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 6:01 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Dokładnie, Slaw dobrze prawi.
Ja mam z mb 300 benzin, przyciete do 39cm. Po założeniu klapły, podłozyłem podkładki do merca pod sprężyny i jest git.
Po mocnym upalaniu siadaja około4-5 cm i tu ciekawostka, wystraczy podnieść auto na lewarku na noc i wracaja do poprzedniego stanu.
Mutt, połozył, kaszybia połozyła a sowie nie dały rady tym spręzynom.
Nie sa za twarde ani miekkie, takie w sam raz.
Także każda wskazówka jest cenna jednak koncowy efekt bywa rózny.
Wystarczy że jedne smigały po rzeszy a inne zrobiły banie po polsce i to w taxi :?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 4:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
MOTANIE CD
Nie mogłem znieść że przednie spreżyny nie stały prosto tylko opierały się o "kieł" piszcząc przy pracy i chciałem jeszcze trochę podnieść wieć kolejny raz zabarałem się do zabawy z przednim zawiasem:

1. Podjąłem próbę rozkręcenia sworznia lecz zawleczka okazała się "zaspawana" korozją :evil:
2. Postanowiłem zrobić to metodą nr 2: rozkręciłem górne mocowanie amortyzatorów, półoś lewą, wyjąłęm prawą. Okazało się że trzeba rozkrecić też łączniki stabilizatora. Wahacze poszły w dół i wyrwałem srężyny:
Obrazek
3. Wpadłem na pomysł aby zamienić wzorem Marcina odboje tyle że też na przedniej osi na takie od malucha:
Obrazek
Odkręcenie poszło nadzwyczaj elegancko przy użyciu dużej "żabki".
Niestety małe skośnookie ludziki, a może to Kanadyjczycy :?: , znowu zrobili mi kawał. Okazało się że śruba to owszem 10-ka ale o nietypowym drobnym gwińcie. Sobota noc niestety nie była dobrym momentem na szukanie odpowiedniej śrubki i wkręciłem grzecznie orginalny odbijacz. :cry:
4. Przystąpiłem do rasowania spreżyn. Uciołem jeszcze 1/4 zwoja (żeby nie był naprzeciw drugiego końca. Przyszlifowałem na płask ucięty koniec (jak sie później okazało było to bardzo potrzebne) i założyłem naokoło gumowy wąż:
Obrazek
Aby się nie przesunęły wpuściłem trochę elasycznego kleju pod węże.
5. Montaż: miałem tajny plan aby wrzucić nad spreżyny podkładki gumowe. Pomagając sobie trochę ściągaczem wcisnąłem sprężynę z gumą. Podnośniczkiem podnisłem wahacz do góry i chciałem przykręcić górne mocowanie amortyzatora i :shock: :shock: :shock: . Brakuje skoku amortyzatora. :shock: :shock: :shock: :shock: A autko wisi na wahaczu. Stwierdziłem że ściśniecie sprężyny amortyzatorem to nie najlepszy pomysł. Stacę ruch koła w dół i stracę jakikolwiek komfort pracy zawiesznia, wiec: Wywaliłem gume wrzuciłęm spreżyny i skręciłęm wszystko do "kupy". Tym razem postarałem się odpowiednio wpasować spreżyny. Pomogły w tym kawałki gumowego weża (dzięki piotr_z za podpowiedź) i wyszlifowanie na płask końca spreżyny (zahaczył za rant gniazda spreżyny).
Z efektu jestem zadowolony. Sprężyny w końcu stoją prosto, nie dotykają "kła".
Obrazek
Obrazek
Może trochę spreżyny są za miekkie. Auto podnosi się po mocnym dodaniu gazu i nurkuje przy ostrym hamowaniu. Kupię chyba jeszcze jeden komplet spreżyn od W124 diesel i jak te siąda w wolnej chwli zamienię. Doszło jednak do mnie że przy odwróceniu mocowania amortyzatora nie osiągnę większego lifta. Dając jeszcze większe dystanse pod amor będzie problem z geometrią i trzeba będzie obniżyć most. Muszę więc tył obniżyć (utnę sprężyny) żeby był lekko wyżej niż przód (a nie tak jak teraz zadarty w kosmos), zmienę odboję z tyłu (kupię te cholerne śruby M10x1,25 :?: ) i na tym zakończę walki na tym etapie.

BTW ciekawe czy zmieszczę opony 255/75R15 :roll: :twisted: jak im trochę zrobię miejsca kątówką. Wiem że będą obcierały przy skrecie, bo nawet 235/75 zostawiły lekkie ślady na ramie.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 8:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 12:05 am
Posty: 132
Lokalizacja: Mszana Dolna
piotr_z pisze:
ten profil to powinien byc 100x50x3 dlugosci 100. polozony na plask, otworami na bok. a co do dystansu na wal to trzeba wytoczyc i pamietac o fazie centrujacej.

Niech mi ktoś pokarze jak wygląda dystans z takiego profila.
Ja zrobiłem z 100x50x4 dł 120(nie może być mniejsza bo rozstaw otw. to 90) położony na płask otworami na bok i dziś prawie sie położył :!: taki był mocny Tak to wyglądało
Obrazek
Coś jest nie tak?

_________________
GVI 2.0, zawias +4", 235/70r16


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 10:05 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Dobrze byłoby go wzmocnic obcinając tę wystająca cześć i wspawać nowa ścianke.
Ja tez miałem cos taakiego i zyło krótko :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 10:37 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ja wspawyje płskownik po srodku i reklamacji nie mam :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 10:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 12:05 am
Posty: 132
Lokalizacja: Mszana Dolna
Hadek pisze:
Dobrze byłoby go wzmocnic obcinając tę wystająca cześć i wspawać nowa ścianke.
Ja tez miałem cos taakiego i zyło krótko :wink:

u mnie 3 dni
a co powiecie na takie rozwiązanie
Obrazek
tylko że to jest profil 120x60x5 dł 80

_________________
GVI 2.0, zawias +4", 235/70r16


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 11:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 11, 2007 5:13 pm
Posty: 496
Lokalizacja: Gliwice
Witajcie koledzy !!
Pietrek, przy takim lifcie jak ty masz zrobiony, (domyślam sie ze tył - samara) to nie wiem czy trzeba koniecznie most obniżać, ja mam tył na felicji kombi (czyli porównywalny), i nie zauważyłem potrzeby obniżania mostu, jeżeli jestem w błędzie niech ktoś mnie poprawi.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 11:13 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
masz na mysli most przedni :?:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 11:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 11, 2007 5:13 pm
Posty: 496
Lokalizacja: Gliwice
slaw pisze:
masz na mysli most przedni :?:


Chodzi mi o tył. pietrek chyba obniża tył, czy mi sie tylko wydaje :wink:


Ostatnio zmieniony śr paź 31, 2007 11:24 pm przez simca, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 732 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl