suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 5:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 25, 2011 9:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Witam.
Mam problem z ojca SJ413. 1.3 na gaźniku z 87r. Mianowicie po remoncie strasznie dymi. Ale po kolei.
Przy hamowaniu silnikiem i ponownym dodaniu gazy dymił(tak samo po postoju), więc stwierdziłem, że wymienię uszczelniacze.Generalnie nie było to mocno uciążliwie, ale ile tak można jeździć :) Przy okazji chciałem go uszczelnić, powymieniać wszystkie filtry, paski itp.
Zrzuciłem głowicę, oddałem do plantowania, dotarłem zawory. Złożyłem nowe uszczelniacze. Głowicę przykręciłem zgodnie ze sztuką(tak mi się wydaje), złożyłem rozrząd.
Bez problemu odpalił. I zaczęły się schody...
Samochód strasznie dymi na biało(szczególnie po rozgrzaniu), po dodaniu gazu na siwo a przy gwałtownym wkręceniu na wysokie obroty nawet jakby na czarno.
Ustawiłem zapłon na stroboskop(10 stopni). Dalej to samo.
Generalnie razem z 2 mechanikami sprawdzaliśmy kilka godzina o co chodzi. Już brakuje nam pomysłów. Chłopaki jeszcze nie spotkali się z takim przypadkiem.

Wskazówki:
- sprawdziliśmy ustawienie zapłonu
- sprawdziliśmy ustawienie rozrządu
- brak wody w oleju
- brak oleju w wodzie
- gdyby nie patrzeć na dym to silnik dobrze chodzi, ładnie się wkręca na obroty, ładnie chodzi na wolnych
- mokre wszystkie świece, ale nie wszystkie równo
- świece nowe, kable bez przebić, kopułka wyczyszczona
- dym to nie para wodna
- tak samo jest na gazie i na benzynie
- przy rozgrzanym silniku po 10s gazowania nic za samuraiem nie widać(naprawdę mocno potrafi dymić)
- na wolnych obrotach też dymi, ale sporo lżej
- silnik był dobrze zagrzany przynajmniej 5 razy
- odkręciliśmy tłumik, żeby spr czy nie ma w nim oleju
- brak oleju w gaźniku i kolektorze ssącym
- uszczelniacze ścisło wchodziły na zawory i dobrze siedzą na miejscu
- wcześniej nie dymił w ten sposób, a pierścienie raczej nie miały kiedy popękać
- na bloku ani na głowicy nie było widać żadnych rys podczas składania
- uszczelka głowicy przy składaniu oczywiście była nowa

Może macie pomysł co może spowodować taki stan rzeczy? Gdzie podczas składania mogłem spaprać?(nie jest zawodowym mechanikiem, tylko hobbystą)
Którędy poza uszczelniaczami i pierścieniami może dostać się olej?


Na górę
Post: ndz cze 26, 2011 7:37 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
u mnie po wymianie uszczelki pod glowica plyn chodzacy zalegl w ukladzie wydechowym.
zamin go wypalilem minelo 3 dni - tez kopcil na bialo. teraz git.

_________________
Rower


Na górę
Post: ndz cze 26, 2011 8:05 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W moim przypadku zawsze kiedy dymilo na bialo z rury to powodem byl plyn chlodniczy dostający się tam gdzie nie powinien. Nie ubywa płynu? Co się dzieje jak odpalisz w odkręconym korkiem w chłodnicy?
Może uszczelka pod głowicą nie taka lub zużyta? Nie piszesz czy wsadziłeś nową czy używaną.
Raz spotkałem się z takim problemem - uszczelka była do "prawie" takiego samego silnika a różniła się jedną dziurką o przysłowiowe milimetry.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz cze 26, 2011 9:47 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
No właśnie jakby spalało płyn chłodniczy to z wydechu leciałaby para wodna i po chwili znikała. A u mnie ewidentnie leci dym który śmierdzi olejem, utrzymuje się długo w powietrzu a w rurze wydechowej nie ma śladu wody, tylko "śliska" sadza.
O uszczelce, że wsadziłem nową napisałem :) Przymierzałem ją do głowicy to niby wszystko mi pasowało. A kupiłem dokładnie taką: http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-suz ... 64670.html
Nie odpalałem bez korka, ale otwierałem go zaraz po zgaszeniu i zupełnie nic. Nie było ciśnienia.


Na górę
Post: ndz cze 26, 2011 9:57 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
robert01 pisze:
No właśnie jakby spalało płyn chłodniczy to z wydechu leciałaby para wodna i po chwili znikała. A u mnie ewidentnie leci dym który śmierdzi olejem, utrzymuje się długo w powietrzu a w rurze wydechowej nie ma śladu wody, tylko "śliska" sadza.


Nie upieram sie przy swoim twierdzeniu, bo moje doświadczenie jest ze strony kierowcy z pewnym zacięciem do mechanikowania ;)
Jednak płyn chłodniczy to nie sama woda. Biały dym potrafi sie długo utrzymywać i ma dziwny duszący zapach nie przypominający pary wodnej.
Z kolei z oleju to by był raczej lekko niebieskawy dym.

ps:
pamietam jak niedawno patrol zassal troche wody w terenie, przez kilkanaście minut ledwo palił i wypluwał kłęby białego śmierdzącego dymu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz cze 26, 2011 10:05 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Dzisiaj pójdę jeszcze tym tropem, spr czy nie ubywa płynu i jak się zachowa z wyjętym korkiem.
Tylko dwie rzeczy przy tej tezie trochę mi nie pasują, o których wcześniej zapomniałem napisać. Po remoncie zalałem go wodą(wcześniej był płyn, więc trochę na pewno zostało), a drugie świece oprócz tego, że są mokre, są czarne.


Na górę
Post: śr cze 29, 2011 8:53 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Zamówiłem nową uszczelkę pod głowicę, pokrywę zaworów i pierścienie. W piątek zrzucę głowicę i jak nie będzie widać przyczyny to wyjmę jeden tłok i zobaczę w jakim stanie są pierścienie.


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 4:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Hmm u mnie w Vitarce też leci biały bym jak odpalę. Ostatnio odpaliłem i w lusterku widziałem biały dym jak temperatura wzrosła dymu nie było. Płynu trochę ubywa i zastanawiam się czy mogę mieszać płyn. Teraz mam żółty i nie wiem czy mieszać.


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 4:18 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Biały dym przy zimnym silniku to norma, para wodna się tworzy. Szczególnie teraz jak temperatury są niskie.
Ile ubywa tego płynu na ile kilometrów? Popatrz czy masz jakieś nieszczelności (węże,nagrzewnica,chłodnica).
Jak nie wiesz co to za płyn masz wlany to proponuję wylać, nalać świeżego, osobiście jeżdżę na petrygo i większość z nas pewnie też :wink: To nie są duże koszty.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 4:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Chyba tak zrobię z tym płynem. Dzięki za podpowiedź.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl