suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 11:42 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 04, 2011 10:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
Chodziło mi o to czy mozna chwile jechać po asfacie na 4wd z jednej do drugiej drogi jakieś 500m (i już wiem , że lepiej nie jeździć tak), z tego co czytałem na forum jak załączasz napęd do przodu to rozpiąć musisz do tyłu i nie zawsze chciało mi się rozpinać na 2h . Czemu moze się coś stać na asfalcie z napędem 4wd ? przednia oś "chyba" idzie równo z tylnią ? nie piszcie co mozę się stać , tylko napiszcie dlaczego...

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Ostatnio zmieniony pt lis 04, 2011 11:03 pm przez dero686, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lis 04, 2011 11:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
przecież pisali ci koledzy jak to działa we wcześniejszych postach


Na górę
Post: pt lis 04, 2011 11:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
to bardzo proste poniewaz jak podczas zakretu prawe i lewe kolo wykonuja rozna droge to dyferencjal to eliminuje rozprowadzajac odpowiednio moc na kola, ale podczas zakretu osie pomiedzy soba rowniez wykonuja rozne dlugosci toru jazdy i dlatego jezeli nie posiadasz dyfra miedzy osiowego to w ukladzie napedowym takze powstaja bardzo duze naprezenia i cos puszcza z reguly najslabszy element (dobrze jak to jest przegub , gorzej jak to bedzie dyfer) , niech cie nie zmyli ze jak pojedziesz po asfalcie prosto to nic sie nie bedzie dzialo ( wystarczy ze chociaz jedno kolo straci przyczepnosc i stanie sie to samo) a jezeli chodzi o jazde po czarnym z 4WD to owszem 500 m sie nic nie stanie za pierwszym razem ale za nastepnym juz moze strzelic ale nie musi...

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 12:48 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
Cytuj:
z tego co czytałem na forum jak załączasz napęd do przodu to rozpiąć musisz do tyłu i nie zawsze chciało mi się rozpinać na 2h

Ten opis dotyczy poprawnego rozpinania sprzęgiełek automatycznych przednich piast. Natomiast jak wjeżdżasz na chwilę na asfalt, zmieniasz napęd na 2h to spokojnie możesz jechać dalej. Sprzęgiełka nie rozłączą się ale przedni napęd będzie odłączony i nie będą występowały naprężenia międzyosiowe.

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 3:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
dero686 pisze:
Chodziło mi o to czy mozna chwile jechać po asfacie na 4wd z jednej do drugiej drogi jakieś 500m (i już wiem , że lepiej nie jeździć tak), z tego co czytałem na forum jak załączasz napęd do przodu to rozpiąć musisz do tyłu i nie zawsze chciało mi się rozpinać na 2h . Czemu moze się coś stać na asfalcie z napędem 4wd ? przednia oś "chyba" idzie równo z tylnią ? nie piszcie co mozę się stać , tylko napiszcie dlaczego...


Tak ciężko poczytać o aucie, którym się jeździ?

Na zakręcie koła przedniej i tylnej osi poruszają się z różnymi prędkościami. Dyferencjał niweluje tą różnicę. Vitara nie ma dyferencjału między osiami. Powstają naprężenia. Coś może pier$%lnąć. Na luźnej nawierzchni naprężenia niweluje poślizg kół. Na przyczepnej, koła również próbują się ślizgać ale opór jest dużo większy. Coś może pier$%lnąć. Na wprost możesz sobie jechać nawet po najbardziej przyczepnej nawierzchni świata. Nie można skręcać.

Co do rozłączenia napędu to już w ogóle brak słów. Przełączasz na 2H i już masz rozłączony. Jak się nie chce ruszyć wajchą to po co w ogóle terenufkie kupować? :lol:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 6:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
może ktoś jeszcze narysuje jak to działa :mrgreen:


Na górę
Post: sob lis 05, 2011 6:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
lukas pisze:
może ktoś jeszcze narysuje jak to działa :mrgreen:


cos mi sie wydaje ze za bardzo nie potrzebne jest wam to jak to dziala tyl;ko czy naprawde na asfalcie mozna jezdzic na 4 WD.... otoz kazdemu nastepnemu- jezeli nie chcecie zniszczyc ukladu napedowego w vitarze to nie jezdzijcie...

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 8:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
A jak zapnę automatyczne sprzęgiełka do tyłu i w trakcie jazdy do przodu przełącze na 2h bo wyjeżdżam np. na asfalt to sprzęgiełka się nie rozłaczą ? i mogę z powrotem wpiąć 4wd w trakcie jazdy ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 8:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
dobrze ze mam manualne, nie mam zielonego pojecia, ale mowia ze powinno sie cofnac zeby rozlaczyc czyli mozna wnioskowac ze albo sie rozlacza albo nie... :)

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 8:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
moje automaty długo nie wytrzymają , a jak założę już MT-ki to napewno będzie zmiana na manuale . Tylko teraz jestem ciekawy czy jak zapinam automaty do tyłu to czy mogę wtedy wypiąć napę w czasie jazdy i go z powrotem wpiąć też w locie :wink:

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 8:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
ja wiem o co ci chodzi ale nie mialem z tym do czynienia... :)

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 8:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
dero686 pisze:
moje automaty długo nie wytrzymają , a jak założę już MT-ki to napewno będzie zmiana na manuale . Tylko teraz jestem ciekawy czy jak zapinam automaty do tyłu to czy mogę wtedy wypiąć napę w czasie jazdy i go z powrotem wpiąć też w locie :wink:



spróbuj i się pochwal. :D :D :D

pierwszą zimę jeździłem na załączonym 4wd po nawierzchni mieszanej. trwało to dość długo ale skończyło się zerwaniem sprzęgiełka.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 8:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
dero686 pisze:
moje automaty długo nie wytrzymają , a jak założę już MT-ki to napewno będzie zmiana na manuale . Tylko teraz jestem ciekawy czy jak zapinam automaty do tyłu to czy mogę wtedy wypiąć napę w czasie jazdy i go z powrotem wpiąć też w locie :wink:


Jak się zapina do tyłu to rozpina do przodu. Mogą się rozpiąć po takim manewrze. Spróbuj tak zrobić, jak będzie zgrzytać to znaczy, że się nie da. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 9:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
OK . jutro spróbuję przy małej prędkości , ale chyba lepiej będzie zawsze załączać napęd do przodu ;)

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 9:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
cholera wie?!? ale chyba lepiej żeby sprzęgielka były już zapięte.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl