suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 2:27 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 17, 2011 11:28 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt gru 02, 2011 7:40 pm
Posty: 8
Witam, miałem Pajero bez sselect i przy manualnych sprzegiełkach machałem tylko wajchą 2h>4h>2h tak żeby na przyczepnych zakrętach coś nie strzeliło. Teraz mam Vitarę na automatach i próbowałem czy można podobnie. Z tego co sprawdziłem można.

Poprzedni właściciel mojej Vitary jak zobaczył że cofam przy rozpinaniu napędów myślał że jestem głupi. Dopiero ja mu powiedziałem że tak się robi. Ludzie wogóle nie kumają. Oglądałem Frontere to gość mi udowadniał że na asfalcie ciężko skręca i mówi że czasem coś strzeli...


Na górę
Post: sob gru 17, 2011 8:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 28, 2011 7:09 am
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa,Lwówek Śląski
Silnik: V6
Model: Long
Rok prod.: 1998
Właśnie też się na tym zastanawiałem, że skoro niewskazane jest jeździć 4h po mieszanej nawierzchni to może chociaż wachlować wajchą 4h-2h.
Tylko ciekawe czy w vitkach można bez żadnych konsekwencji tak zmieniać napęd podczas jazdy, bo w instrukcji napisane jest wyraźnie żeby się zatrzymać i wtedy zmieniać (przynajmniej jest tak w w automacie: zatrzymać się,wrzucić P i wtedy zmienić na 2h lub 4h, i na odwrót)...

Co Wy na to?

_________________
Był LONG V6 AUTOMAT-LIFT 2+, KL71, SNORKEL...
Jest Jeep Cherokee 4.0 HO Limited


Na górę
Post: sob gru 17, 2011 8:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Ale macie problemy :wink:

Jedziesz sobie po mieście zimą. Sprzęgiełka zapięte. Widzisz przed sobą białe - zapinasz przód. Jedziesz elegancko i nagle widzisz przed sobą kawałek suchego asfaltu (na zakręcie) - odpinasz przód. Jedziesz dalej i znowu widzisz śnieg i lód na drodze - zapinasz przód. Jak gdzieś na parkingu rozepną się sprzęgiełka to zarzucasz przód na chwilę i znowu są zapięte.

Ja zazwyczaj robię tak, że jeżdżę na tyle i driftuję gdzie się da, a jak już nie da rady na tyle jechać zapinam przód. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: sob gru 17, 2011 9:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 28, 2011 7:09 am
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa,Lwówek Śląski
Silnik: V6
Model: Long
Rok prod.: 1998
Ja zazwyczaj robię tak, że jeżdżę na tyle i driftuję gdzie się da, a jak już nie da rady na tyle jechać zapinam przód. :mrgreen:[/quote]

czyli rozumiem ze jeździsz cały czas na zapiętych sprzęgiełkach i nic się nie kasztani?
I do zbędnych czynności można zaliczyć to całe zamieszanie z zatrzymywaniem i przełączaniem?
Pozdro

_________________
Był LONG V6 AUTOMAT-LIFT 2+, KL71, SNORKEL...
Jest Jeep Cherokee 4.0 HO Limited


Na górę
Post: sob gru 17, 2011 10:20 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt gru 02, 2011 7:40 pm
Posty: 8
Jak się zatrzymasz i rozłączysz to zaoszczędzisz na bajurze i to co się kręci, się wtedy nie kręci. Więc się mniej zużywa. No i na suchym auto ma większego kopa :)


Na górę
Post: sob gru 17, 2011 10:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 15, 2011 10:09 am
Posty: 492
Lokalizacja: Morzewo / k. Piły
a własnie a propos kręcenia.. powinien się kręcić przedni wał przy rozłączonych sprzęgiełkach?

_________________
Vitka 1.6 8V + gaz, AT-ki 30 cali - sprzedam

viewtopic.php?f=28&t=6644


Na górę
Post: sob gru 17, 2011 10:40 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt gru 02, 2011 7:40 pm
Posty: 8
motylios pisze:
a własnie a propos kręcenia.. powinien się kręcić przedni wał przy rozłączonych sprzęgiełkach?


tylko wtedy jak wajha jest na 4


Na górę
Post: sob gru 17, 2011 10:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
Sprawdzałem na automatach i teraz zapinam sprzęgiełka zawsze do przodu wtedy mogę 4h>2h>4h>2h w czasie jazdy w przód , a jak zapomnisz i na 2h cofasz , wtedy w locie wpinasz 4h to nieźle zazgrzyta :)

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 1:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
JA nie wiem w sumie jak jeździć ale mniejsza w to mnie interesuje coś innego....

Jak by tak ktoś mi mógł dokładnie objaśnić dokładnie różnice między 2H , 4WD , i 4WD-L ?

A co do jazdy mam do pracy 1 km po polnej drodze (obecnie dużo śniegu ) i 4 km po asfalcie po aktualnej odwilży mokry asfalt tylko..... więc rozumiem że po polnej 4wd a na asfalt 2h ale czy moge te 4 km jechać na włączonych sprzęgełkach manualnych?

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 2:32 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Jak najbardziej na załączonych sprzęgiełkach możesz jeździć, jak byś jechał tylko na wprost(nie skręcał) to i 4x4 możesz mieć załączone:wink: Poczytaj np: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/4wd.html
Różnice między 2H , 4WD , i 4WD-L ? Poczytaj, na pewno będziesz wtedy wiedział, np troszke tutaj jest: http://przyspieszenie.pl/19744/rodzaje- ... i-osobowe/

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 2:53 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
2H (High , szosowe) - ciągnie tylko tylna oś a jeśli masz załączone sprzęgiełka w przednich kołach to możesz płynnie przerzucać drążek na 4WD (4 Wheels Drive, szosowe napęd na 4 koła)w czasie jazdy, wtedy masz stały napęd na 4 koła.
Podczas jazdy na 2H i włączonych sprzęgięłkach obraca się cały przedni układ napędowy - występują nieco większe opory toczenia.

4WD-L (4 Wheels Drive Low, Napęd na 4 koła zwolniony/redukcja) - Napęd na 4 koła z redukcją przełożeń skrzyni biegów (biegi terenowe). Możesz go włączyć tylko i wyłącznie kiedy auto stoi w miejscu. Nie przerzucisz płynnie w czasie jazdy z 4WD, pomiędzy tymi opcjami jest N czyli neutral ( włączony bieg a koła się nie kręcą) nie ma przekazania napędu na mosty.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 3:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
to teraz inaczej łopatologicznie
2H - latasz, driftujesz, paliwa nie żałujesz :lol:
4H - latasz jak na 2 tyle że niby nie zaleca się jezdzić po czarnym -bez problemowo zmieniasz sobie z 2H na 4H i odwrotnie, tyle że musisz poczekać na charakterystyczne klik (ładnie wyczuwalne jak trzymasz reke na lewarku) no i nie zapominaj puścić gazu (przód musi się kręcić tak samo jak tył)
4L - musisz stanąć żeby zapiać, bo wtedy załączasz reduktor - tzw. biegi terenowe, auto zmienia się w konia :lol: no i tutaj czarnego musisz unikać w 100% gdyż 1 koło z przodu kręci się tak samo sybko jak koło z tyłu(zazwyczaj na ukos) i można coś sobie zerwać :mrgreen:

to przykład vitary, która ma tzw. ES (czyli bez mechanizmu różnicowego)

[można też ładnie popalić na czarnym załączając 4L, ale bez zapiętych sprzęgiełek z tyłu ] :mrgreen: :mrgreen: :twisted:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 6:01 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Patryk32 pisze:
...-bez problemowo zmieniasz sobie z 2H na 4H i odwrotnie, tyle że musisz poczekać na charakterystyczne klik (ładnie wyczuwalne jak trzymasz reke na lewarku)

Na manualnych nie klika

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 7:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 17, 2012 5:19 am
Posty: 47
Lokalizacja: Skawina
Panowie przeczytałem cały ten temat i nawet podobne i nikt w 100% nie rozwiązał moich wątpliwości. Mianowicie mam sprzęgiełka manualne i teraz zimą mam tragiczny wyjazd z pod domu jakieś 50m ale bardzo ostro pod górkę. Vicią jeździ głównie żona na odcinkach do 10km w jedną stronę czyli około 20km dziennie ( odwiedza mamusię...) żonie jak to żonie ciężko wytłumaczyć jak to wszystko pozapinać tylko po to żeby przejechać te 50m. Stąd moje pytanie czy na manualnych sprzęgiełkach mogę je zapiąć na stałe na piastach a manewrować tylko lewarkiem pomiędzy 2wd a 4wd i jeździć normalnie czy za każdym razem musi ona lub ja wysiadać i je rozpinać? wiem że jeżdżąc tak wzrośnie mi spalanie bo zwiększą się opory ale dużo nie jeździ i mam założony podtlenek gazotu więc nie zbankrutuję tylko czy się coś przez to nie rozpadnie?


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 7:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Tak, sprzęgiełka mogą być spięte na stałe i można wachlować tylko lewarkiem od reduktora. Sporo osób tutaj zimą tak jeździ vitarami ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl