suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 7:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 06, 2012 10:00 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
dotrzemy go na poligonie w godzine :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 10:04 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
polopony pisze:
ciekawy sposob docierania silnika czytalem kiedys na tlc...
ale z tego co piszesz idziesz w dobra strone :D
z ciekawosci ile taka operacja Cie kosztuje?


Tak z grubsza napiszę bo wszystkiego wolę nie pamiętać :wink:
Zakup silnika do przeróbek - zamieniłem za komplet do bodylifta +4cm :)
Dodatkowy komp (używka) 600
sonda bosch 300
zawory 350
tłoki pierścienie 560
szlif bloku 240
sportowy wałek 640
wał i panewki gratis
modyfikacja/ remont głowicy 800pln ale zamieniłem się za felgi warte 600pln :D
Odchudzenie korb raczej w gratisie będzie
Coś pewnie pominąłem a sumę sobie sam podlicz bo ja się boję :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pn maja 07, 2012 10:58 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 10:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
blok i kolektor wydechowy w prezencie :P

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 10:09 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
blok był świeżo po remoncie ale ktoś go nie dotarł tylko zajechał więc i tak do szlifu poszedł
Ale był w nim też wał po szlifie i nowe panewki i tego ktoś nie zdążył na szczęście zajechać
A kolektor od baleno jednak nie podejdzie - za dużo do przerabiania

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 6:54 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
no kolego radzik071 życzę wysokich lotów :P
mnie sie twój pomysł podoba
hehe szukam roboty i se tak 8v zrobie :mrgreen: :lol: :roll:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pn lip 09, 2012 1:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 07, 2011 3:52 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Miechów
Mam zamiar poprawic parametry mojej suzuki.
auto posiada silnik 1,6 16V. problemem jest to że za wysoko ma dopiero "moc" w związku z tym łatwo zrywa przyczepność i się po prostu zakopuje.
Słyszałem że w krakowie ktoś sie czymś takim zajmuje (zdjęcie głowicy, polerowanie kolektorów, poprawka wałka rozrządu i w zwiazku ztym zmiana faz rozrządu, itp.) Może ktoś z kolegów mnie pokieruje?

_________________
blondi cabrio 1,6 16V,
doszła srebrna XL-7 2,7 24V


Na górę
Post: śr lip 11, 2012 10:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
bart_ol pisze:
A co powiecie na wymianę kompa na taki z pełnym wtryskiem (np od rovera)? Jest sens się w to bawić? Była by zauważalna różnica między seryjną full group?

A skąd pomysł, że fabrycznie jest full group??? Przecież to jest MPI, czyli MultiPoint Injection.

Żeby silnik miał mocny dół musi mieć dobrze zestrojony układ dolotowy i wydechowy. Żadnych wycięć, skróceń, rurek kanalizacyjnych. To wyższa szkoła jazdy.

A ja mam wszystko seryjne i moja Vitara bez dotykania pedału gazu np. z podziemnego garażu na wolnych obrotach wyjeżdża bez problemu. A na reduktorze, na wolnych obrotach wdrapuje się na całkiem strome górki i po gwałtownym otwarciu przepustnicy przyśpiesza bez żadnego przydławienia.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 9:08 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Pavel pisze:
bart_ol pisze:
A co powiecie na wymianę kompa na taki z pełnym wtryskiem (np od rovera)? Jest sens się w to bawić? Była by zauważalna różnica między seryjną full group?

A skąd pomysł, że fabrycznie jest full group??? Przecież to jest MPI, czyli MultiPoint Injection.

Żeby silnik miał mocny dół musi mieć dobrze zestrojony układ dolotowy i wydechowy. Żadnych wycięć, skróceń, rurek kanalizacyjnych. To wyższa szkoła jazdy.

A ja mam wszystko seryjne i moja Vitara bez dotykania pedału gazu np. z podziemnego garażu na wolnych obrotach wyjeżdża bez problemu. A na reduktorze, na wolnych obrotach wdrapuje się na całkiem strome górki i po gwałtownym otwarciu przepustnicy przyśpiesza bez żadnego przydławienia.


Wszystko seryjne a w podpisie AT 29'' :mrgreen:
Jak się da w palnik, to MPI pracuje w trybie full goup (tak samo na zimno i w przypadku uszkodzenia czujnika położenia wałka).

Jeżeli chodzi o podmianę komputera z innego samochodu, to najprawdopodobniej będzie tylko gorzej, natomiast jeżeli ktoś ma np. komputer z wersji amerykańskiej, to teoretycznie można go przekonfigurować na wersję europejską, gdzie były łagodniejsze obostrzenia dotyczące emisji zanieczyszczeń, więc charakterystyka pracy silnika powinna być lepsza (pod względem osiągów).


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 10:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Cytuj:
Jak się da w palnik, to MPI pracuje w trybie full goup (tak samo na zimno i w przypadku uszkodzenia czujnika położenia wałka).


G16B ma czujnik położenia wałka?

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 6:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
I na tych 29" silnik daje radę na wolnych obrotach, chociaż ma ciężej niż na seryjnych kołach. Bo seryjny, dobrze zaprojektowany dolot i wydech współgrają z silnikiem.
Wtrysk sekwencyjny ma przewagę nad half group i full group w dziedzinie czystości spalin. Na moc silnika nie ma to wpływu.

ważna jest też prawidłowa regulacja silnika:
luzy zaworowe w G16B mają być ustawione na:
ssące 0,15mm na zimno, lub 0,20mm na ciepło
wydech: 0,25mm na zimno, lub 0,30mm na ciepło
(dane z serwisówki Suzuki, większość ogólnie dostępnych danych jest nieprawidłowa)

wyprz. zapłonu 5-6' (po włożeniu zworki)

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 8:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Trochę apropos...
Udało mi się dzisiaj odpalić Tuner Pro z komputerem vitary 8v.
Fajna zabawka :D
Co prawda tylko na biurku, bo z vitary mam tylko ecu, ale zawsze satysfakcja.


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 9:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
utorbienie 1.6
http://www.cardomain.com/ride/3014088/1 ... ick/page-6
http://www.cardomain.com/ride/3014088/1 ... ck/page-10

_________________
EVitara


Na górę
Post: sob lip 14, 2012 10:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 17, 2011 8:30 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Goręczyno
Turbo można założyć tyko trzeba zmniejszyć stopień sprężania dodać wydajnięszą pompę paliwa regulowany regulator paliwa i do 1.6 musi być przynajmniej turbina od dwulitrowego diesla.


Na górę
Post: sob lip 14, 2012 10:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Odejście ma ładne... Ciekawe jak zmienia się żywotność silnika przy dorzuceniu turbinki...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 10:11 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Przypuszczam, że z taką turbiną komputer przechodzi po chwili w tryb awaryjny, ogłupiony dziwnymi parametrami.
Ten z tym turbosilnikiem z linku zająknął się na temat lampki checkengine i spalania? :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl