suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 12:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 611 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 14, 2012 9:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
akurat kwestie wypadajacych sprezyn przerabiałem i da sie temu zaradzic bardzo prosto
ciekawy jestem jak wy liczycie te wykrzyze - mi moj poprostu wystarcza

Pamietaj ,ze az takiego jak na zdieciach niebedziesz mial bo prawdopodobnie krzyzak walu cie niepusci albo wyciagnie wal z wieloklinu
pozatym zostaje kwestia doboru amora
musi byc bardzo krotki zlozony a bardzo dlugi rozlozony - i tu polecam tranzita ale jest ich kilka wiec idz niech wyciagna wszytkie i wybierz naj;lepszy

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: sob lip 14, 2012 10:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
sebahabit pisze:
P.S.
Bartku i jak ci się teraz podoba ???? :D
i chyba nie chcę pytać co byś teraz zrobił skoro na poprzednią fotkę wykrzyżu kliknął byś "lubię to"
hehe :D


No jeżeli tak to bedzie robić jak wygląda, to teraz pozostała by mi tylko opadnięta szczena :mrgreen:
Szacuneczek

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 7:54 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
no właśnie odnośnie wału na wieloklinie... wie ktoś ile mam zostawić tam luzu??? wciskam go do końca i wysuwam... tylko ile???? centymetr??? dwa??? myślę że raczej nie mniej... bo trzeba chyba pamiętać o tym że jak zawieszenie "dobije" to wał pójdzie w drugą stronę...

a co do tych tranzitów to mógł byś mi je zmierzyć??? ile mają skoku i jakie są rozciągnięte i złożone???

co do amorów to zawsze jest jakieś rozwiązanie... :D wtedy pozostanie tylko problem krzyżaków :P
Obrazek

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 9:07 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
posadz auto najnizej jak to mozliwe i wtedy zostaw taki luz zeby jeszcze troche marginesu bylo

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 9:09 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
moje tranzity maja sko ok 25 cm

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 10:55 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
milas pisze:
moje tranzity maja sko ok 25 cm



Takie?

http://allegro.pl/amortyzator-ford-tran ... 32155.html

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 2:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
tylne ale niewiem czy te
pojechalem do sklepu - pan dal 3 rodzaje i wziolem z najwiekszym skokiem
sa 3 rodzaje z lat 90-99

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 3:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
sebahabit pisze:
no właśnie odnośnie wału na wieloklinie... wie ktoś ile mam zostawić tam luzu??? wciskam go do końca i wysuwam... tylko ile???? centymetr??? dwa??? myślę że raczej nie mniej... bo trzeba chyba pamiętać o tym że jak zawieszenie "dobije" to wał pójdzie w drugą stronę...
..................


A Ty znowu na ślepo :)

Postaw auto na kobyłki wyjmij sprężyny i podnieś most na max w górę i w dół i będziesz widział jak wał się wsuwa i wysuwa z reduktora.
Najlepiej jak wahacze są tej długości co wał między krzyżakami to wtedy najmniej się będzie wysuwał z reduktora - oczywiście ważne są osie obrotu wahaczy i wału.

milas pisze:
..................
ciekawy jestem jak wy liczycie te wykrzyze - mi moj poprostu wystarcza
.......................


łopatologicznie... :wink:
Stawiasz auto na równym i podnosisz jedno koło tak wysoko żeby 3 pozostałe zostały na ziemi. Tyle ile podniesiesz tyle masz wykrzyżu :mrgreen:

Obrazek
Obrazek


Oficjalnie mierzy się to wjeżdżając jednym kołem na najazd pod odpowiednim kątem. I mierzy się odległość jaką wjechałeś.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 5:52 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
:| porownoj wykrzyzu longa a krotkiej

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 9:30 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
milas pisze:
:| porownoj wykrzyzu longa a krotkiej

radzik071 pisze:
..............
Jeżeli przełożył bym moje zawieszenie z longa do krótkiej to był by identyczny wykrzyż.
Jedyne co jest lepsze w longu to dłuższy tylny wał ale mi i tak to nic nie pomaga. (wahacze sierżant itp takie same jak w krótkiej vitarze)


a czemu nie porównywać ? bo nie kumam

Poza tym "porównuje się" do vitary co ma 2 razy dłuższe wahacze :roll:
milas pisze:
..................
ciekawy jestem jak wy liczycie te wykrzyze - mi moj poprostu wystarcza
.......................


Wykrzyż zawsze jest za mały :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 9:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
Radzik też o tym myślałem i wcale nie na ślepo :D ale kto pyta nie błądzi... chciał bym uniknąć znowu katygorycznego błędu jakiego popełniłem z panhardem....(wszystko robiłem z tego co zaobserwowałem na zdjęciach na zagranicznym forum zukikrawels, a tam było mało zdjęć przodu auta :( ), z tyłu dałem za duży dystans i jak auto wyskakuje i spada to wał trze o reduktor... zobaczyłem to dopiero jak wymieniałem uszczelniacz wału... i chciał bym uniknąć tego tupu błędy... w końcu od tego jest chyba forum - aby wymieniać się spostrzeżeniami a nie każdy na ślepo musi coś robić :D jestem chyba pierwszy na forum który opisuje takie modyfikacje zawieszenia w polsce (bynajmniej na tym forum, a nie jak każdy kitra się i chowa z tym co zrobił...)

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 10:28 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
popatrz na to swoje foto i w glowie przenies tylne kolo o 40 cm blizej przedniego i bedziesz wiedzial ,ze przy takim wykrzyzu juz dawno w krotkiej tylne kolo byloby w powietrzu

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: ndz lip 15, 2012 10:30 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
Hadek opisywal sztywniaka / Przemek tez wiec niejestes pierwszy
pierwszy robisz to na takich wachaczac aczkolwiek zobaczymy jak beda one wygladaly po roku jazdy i dopiero wtedy ci powiem ,ze jest dobrze

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 7:07 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
a czemu nie porównywać ? bo nie kumam


Wykrzyż na zawodach oblicza się w stosunku do rozstawu osi. Jest na to nawet wzór, coś mniej więcej takiego (ktoś z modeli C kiedyś podawał przykład):
D/WB*1000

D - długość najazdu
WB - rozstaw osi

http://www.youtube.com/watch?v=ePbiREiSGPc&feature=related

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 10:18 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
milas pisze:
Hadek opisywal sztywniaka / Przemek tez wiec niejestes pierwszy
pierwszy robisz to na takich wachaczac aczkolwiek zobaczymy jak beda one wygladaly po roku jazdy i dopiero wtedy ci powiem ,ze jest dobrze


a uważasz że co może sie z nimi dziać??? :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 611 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl