suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 6:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 711 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 16, 2012 2:14 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
własnie zobaczymy
moim zdaniem koncówki sie wyrobia a wachacze sie wygna ale oby nie :)

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 3:04 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
jak końcówki się wyrobią to zastąpię je tulejkami z pouliretanami a co do rur to mam nadzieję że im sie nic nie stanie...
bo jak widać nie ja jedyny to robię... (pojeździmy zobaczymy...)

http://xfaktor.net:8082/Trucks/CrazyKic ... SVolks.jpg

danthe pisze:
Wykrzyż na zawodach oblicza się w stosunku do rozstawu osi. Jest na to nawet wzór, coś mniej więcej takiego (ktoś z modeli C kiedyś podawał przykład):
D/WB*1000

D - długość najazdu
WB - rozstaw osi


no właśnie a rozstaw osi to nie jest szerokość auta tylko długość... więc miałem rację (i milas też)

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 4:53 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
milas pisze:
popatrz na to swoje foto i w glowie przenies tylne kolo o 40 cm blizej przedniego i bedziesz wiedzial ,ze przy takim wykrzyzu juz dawno w krotkiej tylne kolo byloby w powietrzu


Nie masz pojęcia o czym piszesz :wink:
nie tylne koło było by w powietrzu tylko próg był by pod większym kątem.
dłuższe auta mają przewagę bo mieszczą się w nich dłuższe wały i dłuższe wahacze a to one ograniczają wykrzyż.(po to mierzy się rozstaw)
Ale napiszę jeszcze raz, że wahacze w longu i krótkiej są identyczne więc mają takie same możliwości wykrzyżu. (dłuższa rama nic nie pomaga)
I jeszcze raz napisze, że moje zawieszenie w krótkiej vitarze da identyczny wykrzyż.

Z twojego rozumowania można wyliczyć, że jak by przedłużyć vitare o 10metrów a wahacze zostawić te same, to co będzie miała 3 metry wykrzyżu ? :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pn lip 16, 2012 5:01 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pn lip 16, 2012 4:57 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
To może zadam jeszcze podstawowe pytanie do wszystkich:
Po co robi się wahacze od środka auta?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 5:01 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
redzik zrob te wachacze i pokaz na krotkiej a nie gadaj tylko
ja wiem tylko tyle ,ze ze sztywnym jezdzi mi sie lepiej i niechodzi tylko o wykrzyz
kazdy mod ma swoje + i - niestety

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 6:00 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
wyluzuj :lol:
zrobię to pokarze.

milas pisze:
...............
ja wiem tylko tyle ,ze ze sztywnym jezdzi mi sie lepiej i niechodzi tylko o wykrzyz

nie mówię że Ci się nie jeździ lepiej.

Myślałem o sztywnym moście ale tylko po to, żeby zwiększyć możliwości wykrzyżu bo niby po co jeszcze?
przecież nie po to żeby mieć dwie gruchy orające w koleinach a nie tylko jedną z tyłu

milas pisze:
kazdy mod ma swoje + i - niestety


Racja.
Tylko trzeba pamiętać żeby mod miał też sens.


sebahabit pisze:
............]
a uważasz że co może sie z nimi dziać??? :D

im dłuższy wahacz tym łatwiej go wygiąć.

PS.
radzik071 pisze:
To może zadam jeszcze podstawowe pytanie do wszystkich:
Po co robi się wahacze od środka auta?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lip 16, 2012 9:29 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
wahacze daje się od środka auta po to żeby zawieszenie lepiej pracowało... i może mniej skręcało most???
EDIT:
skręcało w sęsie że jedna strona ucieka do przodu/tyłu w zależności od mostu (czy przedni czy tylni)

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2012 9:29 am przez sebahabit, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob lip 21, 2012 9:27 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jak widać na fotkach uzyskałem 100-110cm wykrzyżu i tył dalej się nie oderwał od ziemi... (teraz wszystko zależy od amortyzatorów)

drążki poprawione (no prawie, bo u góry jest dobrze +- 0,5cm, natomiast dół nie do końca... i... albo trzeba panharda dać niżej, albo drążek kierowniczy dać wyżej około 3cm)... pogiętą belkę też przy czasie ogarnę (muszę znaleźć chwilę na zakup odpowiednich materiałów)...

EDIT

Radzik zmierzyłeś mi wał???? bo chciał bym powoli coś z napędem działać :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: ndz lip 22, 2012 7:51 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
ja wiem czy od amortyzatorów? :roll:
sprezyny tez trzeba dobrac cobys co chwile ich niewsadzał

przy takiej mozliwosci pokusilbym sie chyba na te takie dlugieeeee amory ze sprezyna ale to koszt ok 4000
widziałem auto ktore natym jezdzi z podobnym wykrzyzem

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: ndz lip 22, 2012 10:36 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
sprężynę przymocuje w jednym z gniazd i myślę że most będzie trafiał na sprężynę :D okaże się w trakcie... najpierw testy terenowe przejazd przez krawężnik itp :D co by kół nie zgubić :P

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: ndz lip 22, 2012 11:27 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A jaki sens ma taki wykrzyż w polskich warunkach, gdzie głównymi przeszkodami są bagienne kałuże?
Nawet dwumetrowy wykrzyż na to nic nie poradzi.
Zamiast inwestować w absurdalny zakres ruchu zawieszenia, taniej jest założyć po prostu blokadę.

Poza tym nawet jakby ktoś się uparł, że to na rockclimbing, to opadnięte na glebę pod własnym ciężarem koło daje bardzo niewiele dodatkowej trakcji - prędzej czy później i tak będzie buksować.


Na górę
Post: ndz lip 22, 2012 11:33 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz :wink: Podoba mi się praca tej zawiechy, zobaczymy co pokażą testy...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: ndz lip 22, 2012 12:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
Z tego co widze po obrazku to w czasie jazdy a nie na zbloczu po zalozeniu wszystkie co potrzebne pewnie polowa z tego bedzie co widac na fotkach

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Post: ndz lip 22, 2012 8:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
Seba pisze:
Z tego co widze po obrazku to w czasie jazdy a nie na zbloczu po zalozeniu wszystkie co potrzebne pewnie polowa z tego bedzie co widac na fotkach


na zbloczu jest wszystko tak jak powinno być... brakuje tylko i wyłącznie amortyzatorów które mogą ograniczyć pracę zawieszenia... lecz będzie to zależało od tego jakie zastosuję i w jakim miejscu....

kostuch pisze:
A jaki sens ma taki wykrzyż w polskich warunkach, gdzie głównymi przeszkodami są bagienne kałuże?
Nawet dwumetrowy wykrzyż na to nic nie poradzi.
Zamiast inwestować w absurdalny zakres ruchu zawieszenia, taniej jest założyć po prostu blokadę.

Poza tym nawet jakby ktoś się uparł, że to na rockclimbing, to opadnięte na glebę pod własnym ciężarem koło daje bardzo niewiele dodatkowej trakcji - prędzej czy później i tak będzie buksować.


a czy wiesz jakie mam warunki do jazdy???? nie bawi mnie topienie auta po dach (może dlatego, że nie umiem pływać) za to lubię jeździć po rowach wąwozach itp... więc zawieszenie tego typu dla mnie ma sens... a z resztą chcesz to jeździj na "amelinium" a ja będę miał most z samuraja... a jak zechcę to i 2 ARB wsadzę a co....

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: ndz lip 22, 2012 9:51 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
sebahabit pisze:
a czy wiesz jakie mam warunki do jazdy???? nie bawi mnie topienie auta po dach (może dlatego, że nie umiem pływać) za to lubię jeździć po rowach wąwozach itp... więc zawieszenie tego typu dla mnie ma sens... a z resztą chcesz to jeździj na "amelinium" a ja będę miał most z samuraja... a jak zechcę to i 2 ARB wsadzę a co....

Ale się nadąłeś... :D
Też mam most z samuraia. A do mostu dodatkowo resztę samuraia, więc aluminium jest mi obce. :mrgreen:

Buduj. Każdy ma prawo dojść do jakichśtam wniosków samodzielnie.
Przecież i tak na koniec rzeźby będziesz zadowolony (niezależnie czy będzie jeździło się fajnie czy dupiato) - taka natura człowieka :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 711 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl