suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 11:25 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 05, 2007 5:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Temat "wyszedł" przy innym temacie ale chyba warto to wydzielić.
Do rozmiaru 29" przy odpowiednim lifcie nie ma problemu z rozmiarem nadkoli. Ale jak chcemy wrzucić większe koła to z tego co się zorientowałem będzie problem z kolizją przednich opon z nadkolami zaraz za kołem i wygląda na to że taka kolizja wystąpi niezależnie od liftu.
Proszę o info gdzie trzeba ciąć i jak mocno. Mile widziane zdjęcia. Moj cel to 30" ale warto wiedzieć jak to będzie przy 31".

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 5:50 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
tu dobrze widac bo podciac trzeba i troche nadkole wyprofilowac
http://suzuki.a-ng.eu/?t=7;31;8&a=87

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 6:02 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
tu dobrze widac bo podciac trzeba i troche nadkole wyprofilowac
http://suzuki.a-ng.eu/?t=7;31;8&a=87

Właśnie pamietałem że gdzieś już było ale nie mogłem znaleść. Dzięki.
Rozumiem że podcinam błotnik i nadkole częstuje młotkiem? Tak samo do 30 i 31"? Da się to zrobić samemu czy trzeba blacharza w to zaangażować?

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 10:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Czyli to jest to miejsce:
http://img384.imageshack.us/my.php?imag ... xx1db1.jpg
Właśnie troszkę by mi brakowało żeby 30" weszło bez obcierki przy skrętach, teraz przy moich oponkach mam z 1 cm zapasu.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 10:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
BARTEK W. pisze:
Czyli to jest to miejsce:
http://img384.imageshack.us/my.php?imag ... xx1db1.jpg
Właśnie troszkę by mi brakowało żeby 30" weszło bez obcierki przy skrętach, teraz przy moich oponkach mam z 1 cm zapasu.

U mnie podobnie.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 1:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
BARTEK W. pisze:

Takie zdjęcie znalazłem:
http://www.granitepath.com/~irving/suzu ... ta/21.html
wystarczy obciąć te ranty do których plaskikowa osłona jest zamocowana?? Ciąć czy klepać młotkiem??

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 4:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:28 pm
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Ranty możesz obciąć, pozostałą część nadkola wklepać młotkiem. Sprawa do zrobienia samemu. Tylko młotek solidny jest potrzebny. :wink:

_________________
Pozdrawiam, Karson.
była czarna vitka na 31" jest biały LJ 73 na 33"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 01, 2007 10:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 08, 2006 12:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Braniewo
nie bujcie się użyć fleksa. Ja to zrobiłem.

_________________
Vitara sztywny most przedni
Land Rover Discovery 4.6
Jeep Cherokee 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 7:14 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
PrzeM pisze:
nie bujcie się użyć fleksa. Ja to zrobiłem.

Fleks już sie grzeje :wink: :D ale do tego młotka z pewną taką nieśmiałością..... :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 9:57 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Masmo pisze:
PrzeM pisze:
nie bujcie się użyć fleksa. Ja to zrobiłem.

Fleks już sie grzeje :wink: :D ale do tego młotka z pewną taką nieśmiałością..... :wink:

Bez obaw - użyj go a potem zamaluj miejsca gdzie lakier odprysnął.
Z praktyki wiem ze 1 cm luzu to jest nic... Nawet 2-3 to może być mało jak sie koło na dobiciu cofa.

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:28 pm
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Najgorsze jest pierwsze nadkole (ciąć suzę fleksem... brrrr) ale drugie już idzie gładko. :wink: Z młotkiem też nie będzie problemów, wbrew pozorom cięcie jest gorsze. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Karson.

była czarna vitka na 31" jest biały LJ 73 na 33"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:23 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Ja nie ciąłem - - kombinerki, obcęgi, młotek, przecinak i i sie udało.

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 2:19 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lip 16, 2007 8:26 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Czeladź
Na prośbę Masmo zamieściłem zdjęcia jak i gdzie ciąłem błotniki pod opony 30x9,5x15 na odwróconych felgach samuraja.
Brak bodyliftu.
Sprężyny przednie merc-2 zwoje.
Sprężyny tylne samara
Obrazek
Opis zdjęcia
1) Tyle wystarczy ciąć. Podłogę i nadkole należy 5 kg młotkiem wyklepać. :lol:
2)Sporo trzeba ciąć!!! Nadkole w górnej części przeszkadza, aby tak wysoko podciąć błotnik. :cry:
Zrobiłem dodatkowo kilka poprzecznych nacięć w nadkolu i skorygowałem młotkiem profil owalny nadkola :D . Po wymontowaniu świateł tylnych.
Wkładając rękę poprzez wnękę uszczelniłem miejsca połączenia błotnika z nadkolem. Tak, aby nie dostawała się tam woda.

Na poniższym zdjęciu widać, że przednia opona ma mało prześwitu względem błotnika, lecz dobija tylko na wyjebach lewe koło. Sądzę, że to wina amortyzatora.
Tylna przestrzeń jest spora, ale na pewno potrzeba. Sprawdzone na wykrzyżach.

Obrazek

Na tym zdjęciu widać po co ten prześwit był potrzebny. :D
Obrazek

Sądzę, że bez odwracania felg koła tylne schowałyby się we wnękę, ale przednie z kolei obcierałyby ramę. Skręt wówczas byłby sporo ograniczony. :(

_________________
gg.55325544
http://www.kominkiteam.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 12:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Jaro-s pisze:
Na prośbę Masmo zamieściłem zdjęcia jak i gdzie ciąłem błotniki pod opony 30x9,5x15......

Dzięki bardzo :D :D .
Mam już większe pojęcie ile ofiar musi ponieść moja buda żeby wcisnąć 30" :wink: :lol: .
Szczerze mówiąc zaczynam wymiękać ..... :wink: ..... może zostanę na jakiś nalewkach 235/75 :roll:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 5:38 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jaro-s pisze:
Na prośbę Masmo zamieściłem zdjęcia jak i gdzie ciąłem błotniki pod opony 30x9,5x15 na odwróconych felgach samuraja.
Brak bodyliftu.
Sprężyny przednie merc-2 zwoje.
Sprężyny tylne samara
Obrazek
Opis zdjęcia
1) Tyle wystarczy ciąć. Podłogę i nadkole należy 5 kg młotkiem wyklepać. :lol:
2)Sporo trzeba ciąć!!! Nadkole w górnej części przeszkadza, aby tak wysoko podciąć błotnik. :cry:
Zrobiłem dodatkowo kilka poprzecznych nacięć w nadkolu i skorygowałem młotkiem profil owalny nadkola :D . Po wymontowaniu świateł tylnych.
Wkładając rękę poprzez wnękę uszczelniłem miejsca połączenia błotnika z nadkolem. Tak, aby nie dostawała się tam woda.

Na poniższym zdjęciu widać, że przednia opona ma mało prześwitu względem błotnika, lecz dobija tylko na wyjebach lewe koło. Sądzę, że to wina amortyzatora.
Tylna przestrzeń jest spora, ale na pewno potrzeba. Sprawdzone na wykrzyżach.

Obrazek

Na tym zdjęciu widać po co ten prześwit był potrzebny. :D
Obrazek

Sądzę, że bez odwracania felg koła tylne schowałyby się we wnękę, ale przednie z kolei obcierałyby ramę. Skręt wówczas byłby sporo ograniczony. :(




TO CZARNE NA PIERWSZYM ZDJĘCIU TO MOJE :D

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl