suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 511 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 05, 2012 9:36 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
wstępne koszty
szeroki most -700
2 dystanse 50mm - 320
główki cięgła -300 (na nich będę robił zawieszenie)
rury i profile- ok 150
nowe sprężyny od merca - 230 czy coś takiego
śruby, nakrętki i inne pierdoły typu polamid- ok 150
tokarz - 250

tak ma wyglądać zawieszenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

zaczynam powoli przy czasie spawać elementy zawieszenia, wzmacniać most itp

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek z błędów jakie na razie zauważyłem to to że przednie wahacze będą dłuższe od tylnych o jakieś 10cm a wolał bym aby było na odwrót... (poprzeczka z zawieszenia jest z pół centymetra od reduktora i może stukać więc musiałem przesunąć to do tyłu...
jak będę przykładał to do samochodu to pokaże o co chodzi... i będę jeszcze sprawdzał czy nie da się tego przesunąć do przodu auta...

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 10:32 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jestem pod wrażeniem, zapowiada się ciekawy temat.Wreszcie ktoś pokazuje swoje prace a nie chomikuje w czeluściach garażu.

Jakie zastosowałeś uniballe?Te zwykłe czy coś specjalnego?
Z przodu będzie 3 link na sierżancie, czy 1 drążek+panhard?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 10:42 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
a mierzyłes to wzmocnienie mostu wzgledem silnika ???
bo ja zrobołem polowe nizsze i mi sie niemijalo z silnikiem :mrgreen:

ale szacun za prace- wyglada ok

jak juz robisz od podstaw to przesun sobie most do przodu ja dalem 2 cm a mysle nad wiecej

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 11:00 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
NuVo - zastosowałem te zwykłe z allegro... jak nie wytrzymają (urwą się, pękną albo dostaną luzów) to zastąpię je tulejkami w których będą pouliretany, gumy albo coś :D
zawieszenie będzie z przodu 3 drążki i panhard, a z tyłu tylko 4 drążki

milas - tak szczerze to nie mierzyłem ale skoro główka mostu ma taką wysokość to i wzmocnienie powinno być ok :D tylko ten drążek który 5cm będzie wystawał...
ale gumówkę w garażu posiadam jak by coś :D najwyżej będzie dodatkowa praca...

chociaż z tego motania chciałbym uzyskać przy okazji z 45-50cm do ramy na 31" (zniknie lift budy), to myślę nad tym ze nawet tej poprzeczki nie będę musiał odcinać co jest pod silnikiem (co wahacze się do niej przykręca)... ale wszystko się okaże w trakcie :D

temat poczeka z tydzień z dalszymi pracami bo czekam na zakończenie aukcji i jadę na weekend vitarką nad wodę i będzie przyczepkę targała więc jej nie porozbieram w tym tyg :D

a wracając do milasa... miałeś mi fotki podesłać na maila :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 1:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
faktycznie

wez pod uwage ,ze vitarowski most tez ma przesuniecie w lewo a w miejscu gdzie jest dluga oska przychodzi silnik :mrgreen:

przerabialem to pare razy ( znaczy robienie czegos po 6 razy ) aktualnie tak mam z walem :mrgreen:

tu masz kilka fot z moich meczarni
https://plus.google.com/photos/11052770 ... banner=pwa

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 2:23 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
a napisz tu jeszcze jakie springi wsadziłeś i jak możesz zmierz mniej więcej na jakiej wysokości od mostu masz mocowania sprężyn... ułatwiło by to może mi i innym na jakiej wysokości zrobić gniazdo żeby uzyskać jakiś tam, lift :D
wał z przodu zostaje vitarowy czy jakiś inny???
amortyzatory jakie masz z przodu??? ja myślę nad omegą sedan która aktualnie mam z tyłu :D a na tył dać coś krótszego bo omega będzie dla mnie zdecydowanie za długa :D (DLACZEGO????? zobaczycie później :D )

a dodatkowo chcę przesunąć przednie koła kilka cm do przodu a tylne do tyłu :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 5:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
amory mam teraz od tranzita tylne
sprezyny to nikt niewie
jakies ktore mialem kiedys na tyle 90% ze to e 36

wal byl orii vitara
aktualne jest samuraj przedni bo zmienilem reduktor

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 9:09 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
a wycinałeś tą poprzeczkę co wahacze się do niej przykręca??? (tą co ori most jest na niej podparty na ataku) bo ja planuję zrobić tak żeby została...
iii dzisiaj po wstępnych mierzeniach wywnioskowałem że trzeba będzie podnieść moją vitarę jeszcze o jakieś 15-20cm :shock: a to jest kosmos... co prawda planuję zrezygnować z body liftu ale co na to krzyżaki i wały powiedzą???

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 9:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
tak
pierwsze co zrobilem to poleciała ta belka
zeby odwrotu niebyło :mrgreen:

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 8:13 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
jak możesz to zrób kilka fotek od spodu auta i podeślij mi na maila może coś ciekawego podpatrzę :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 9:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
teraz juz jest tajne przez poufne :mrgreen:

na picasssie masz zdiecia mocowan silnika (swap) i widac cocnieco z mostu

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 7:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
sebahabit pisze:
..........
..........
Obrazek z błędów jakie na razie zauważyłem to .......


Ja zauważyłem przygotowanie materiały przed spawaniem :wink:
Wiem, że profile są nowe ale mają warstwę zendry, którą lepiej zeszlifować, szczególnie że jest to element zawieszenia w którym raczej ważna jest wytrzymałość a zendra źle wpływa na jakość spoin.
Jak spawasz płot to możesz nawet na farbę malować :wink: :lol:

Osobiście przed spawaniem szlifuję WSZYSTKIE krawędzie - nowe, stare, świeże czy zgnite.
Tu przykład osłony przygotowanej do spawania.
Obrazek

Dużo to nie zajmuje czasu, a poza tym robisz to dla siebie.

Poza tym fajnie wygląda to co robisz, mam nadzieję, że się uda i podziwiam za odwagę ! :D

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 8:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
dzięki Radzik za podpowiedź... szczerze to nie wiedziałem że zendra może jakoś wpływać na spawy ale skoro tak to ok... i mam też i do Ciebie i innych pytanie... ile liftu zniosą krzyżaki???? kąt flanszy gdzie przykręcam wał ma być taki sam jak przy reduktorze????

EDIT:

troszkę dzisiaj pogrzebałem przy vitarce, wywaliłem kilka niepotrzebnych rzeczy, przymierzyłem co nieco kilka rzeczy mi sie rozjaśniło, zauważyłem że kilka rzeczy źle zrobiłem (wzmocnienie mostu ma zły kąt), wiem już że potrzebny będzie dystans na wał z 5cm co bym mógł trochę koła do przodu wysunąć :D

pierwsza rzecz po której pojawił mi sie uśmiech na twarzy, na reszcie nie będę miał 4 śladu :D po wyliftowaniu vitarki koła z przodu zeszły sie do środka i to sporo była różnica około 10cm a teraz będzie 3cm
zmierzyłem rozstaw auta od felgi do felgi i...
tył 128cm
przód 125cm
z tego co mi wiadomo to vitara z fabryki wyszła chyba z 2cm węższa przodem tak jak samuraj względem tyłu...
więc różnica będzie teraz znikoma lub 1,5cm węższy przód od tyłu...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

chyba muszę oleje posprawdzać :lol: (a niby nie topiony :D ciekawe z kąd to się wzięło??? przecież auto używane tylko na rekreacyjne wypady na grzyby hahahah :mrgreen: )

Obrazek
tak z podłączonym wałem na trytytki w celu sprawdzenia jak by to było jak by został wał przykręcany bez dystansu
Obrazek
Obrazek
tak 9 cm od wału
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tyle na dzisiaj :D w poniedziałek dalej motamy bo kanał potrzebny i pieniążki się nie zarabiają :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: ndz lip 08, 2012 5:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
sebahabit pisze:
.........
... ile liftu zniosą krzyżaki???? kąt flanszy gdzie przykręcam wał ma być taki sam jak przy reduktorze????
..........


Ile zniosą to Ci nie powiem.
Jak coś to wały z toyoty np 4runner mają takie same flansze na wałach wiec pasują do vitary (inny jest tylko otwór centrujący więc trzeba dać mały dystans) i maja one podwójne krzyżaki co sporo zwiększa ich max kąt pracy - może coś poszukaj.
Co do przesunięcia mostu przedniego w przód to polecam! lepszy kąt natarcia i można włożyć dłuższe wały co zmniejszy ich kąt (dystans wału w tym nie pomaga)
Tak samo tył w tył :)

wał przedni z np vitary 2.0 V6 jest też dłuższy więc może taki daj zamiast dystansu !
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lip 09, 2012 10:12 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
a mierzyłeś może o ile jest dłuższy??? a jak bym swój wał rozciął, nałożył rurkę, albo włożył w środek i zespawał??? będzie to działało???

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 511 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl